10 گیاه خوش یمن را بشناسید + عکس

به گزارش رکنا، همه ما از فواید گیاهان آپارتمانی خبر داریم. این گیاهان علاوه بر زیبایی موجب کاهش استرس، تصفیه هوا و بهبود هوای محیط می شوند. طبق آموزه های فنگ شویی برخی از گیاهان به گیاهان خوش شانسی معروف هستند و ثروت ، سلامتی، عشق و شانس را به خانه می آورند. در ادامه با معرفی این گیاهان با ما همراه باشید:

1- فیکوس الاستیکا

گیاه فیکوس الاستیکا معروف به گیاه لاستیکی در فنگ شویی به عنوان گیاه جاذب خوش شانسی، ثروت و رفاه شناخته می شود. این گیاه همیشه سبز، برگ هایی ضخیم و بزرگ و چرمی شکلی دارد و می تواند در خانه به اندازه 8 تا 11 فوت رشد کند. توصیه می شود برای جذب انرژی بیشتر از این گیاه، آن را در مکانی مرتفع قرار دهید و هیچ مانعی در جلوی آن وجود نداشته باشد.

فیکوس جینسینگ

2- درختان مرکبات

درختان مرکبات

تمام گیاهانی که میوه می دهند، در فنگ شویی به عنوان نماد ثروت و خوش شانسی شناخته می شوند. البته بعید به نظر می رسد که این گیاهان بتوانند در خانه شکوفه و میوه بدهند، اما می توانید با پرورش مرکباتی مانند پرتقال، لیمو، گریپ فروت و لیموترش در یک پاسیو سرپوشیده یا بالکن انرژی مثبت را به زندگی خود بیاورید.

3- فیکوس جینسینگ

فیکوس جینسینگ

گیاه بونسای فیکوس جینسینگ یکی دیگر از گیاهانی است که طبق آموزه های فنگ شویی درهای ثروت و خوش شانسی را به روی شما باز می کند. این گیاه از اعضای خانواده درختان انجیر می باشد و می تواند میوه بدهد. علاوه بر این به تصفیه هوای خانه نیز کمک شایانی می کنند.

4- گل یشم

گل یشم

گل یشم یا کراسولا در فنگ شویی نماد ثروت، قدرت و خوش شانسی است. این گیاه یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است که به دلیل ظاهر جذاب و نگهداری آسان بسیار پرطرفدار است. گیاه یشم یک درختچه مینیاتوری همیشه سبز با برگ‌هایی به رنگ سبز یشمی، گوشتی و آبدار است که نیاز به آبیاری کم و به موقع، نور غیر مستقیم خورشید و خاک سبک و حاصل خیز دارد.

5- آلوئه ورا

آلوئه ورا

آلوئه ورا واقعا یک گیاه فوق العاده است که علاوه بر زیبایی، خواص دارویی بسیاری نیز دارد. در واقع علت اصلی اینکه این گیاه در فنگ شویی مورد توجه قرار گرفته است، خواص درمانی و تاثیرات آن بر سلامتی است. این گیاه قادر است با از بین بردن فرمالدئید و بنزن موجود در هوا، به تصفیه آن کمک کند. علاوه بر این گفته می شود که گیاه آلوئه ورا می تواند برخی از تشعشات محیط را نیز به خود جذب کند.

6- پاچیرا

پاچیرا

پاچیرا، درخت پول یا درخت شانس طبق آموزه های فنگ شویی انرژی، ثروت و رفاه را جذب می کند. این گیاه به دلیل رشد سریع، نگهداری آسان و ظاهر زیبا طرفداران بسیاری دارد و در دسته موثرترین گیاهان در فیلتر هوای آلوده و پاکسازی هوا قرار می گیرد.

7- نخل شامادورا

نخل شامادورا

نخل شامادورا کوچکترین نخل جهان با ظاهری زیبا است که علاوه بر ظاهر منحصر به فرد، به خاطر قدرت تصفیه‌کنندگی هوای محیط و توانایی بالا در انطباق با محیط های متنوع طرفداران زیادی دارد و در فنگ شویی نیز مورد توجه قرار گرفته است. این گیاه یک نخل جمع و جور با ظاهری ظریف و باریک به شکل نخل خرما است که برگ هایی به رنگ سبز تیره و ساقه هایی به رنگ سبز روشن دارد.

8- گیاه گندمی

گیاه گندمی

گیاه گندمی یکی از گیاهان آپارتمانی همیشه سبز و مقاوم است که انرژی مثبت و خوش شانسی را به خانه شما می آورد. این گیاه برگ هایی کشیده، بلند، باریک، تیز و آویزان دارد و حدود 30 سانتی متر رشد می کند. یکی دیگر از فواید این گیاه تصفیه هوای محیط خانه است.

9- ریحان

ریحان

گیاه ریحان به دلیل بوی خوش، جذب بیماری و انرژی منفی در فنگ شویی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از آنجایی که ریحان یک گیاه دارویی است، توصیه می شود آن را در آشپزخانه قرار دهید. ریحان برای رشد خوب به شش تا هشت ساعت نور خورشید در روز و خاک مرطوب نیازمند است.

10- ارکیده

ارکیده

ارکیده یکی از زیباترین گل های جهان است که از نظر فنگ شویی رفاه، خوش شانسی و خوشبختی را به ارمغان می آورد. این گیاه همچنین ارتباط مستقیمی با باروری، زنانگی و عشق دارد و توصیه می شود آن را در اتاق خواب قرار دهید. ده‌ها هزار گونه ارکیده مختلف در جهان وجود دارد که هرکدام نیازهای مراقبت و محیطی متفاوتی دارند، اما برای نگهداری اغلب آنها نور و رطوبت متوسط توصیه می شود.

کدخبر: 922179 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟