کشف گنج در حیاط مدرسه توسط پسر 8 ساله + عکس

به گزارش رکنا، یک پسر هشت ساله آلمانی به اسم بیارن (Bjarne) هنگام بازی در محوطۀ شنی حیاط مدرسه، یک شیء نقره‌ای کوچک پیدا کرده که باستان ‌شناسان می‌گویند یک سکه مربوط به دوران روم باستان است. بیارن این سکه را آگوست سال 2022 در زمین شنی مدرسۀ ابتدایی در بِرِمن پیدا کرد.

او که ابتدا نمی‌دانست چه چیزی کشف کرده، آن را با خود به خانه برد. بعد از آن او و خانواده‌اش شیء نقره‌ای را نزد یک باستان‌شناس بردند و معلوم شد که آن یک سکۀ 1800 ساله است.

سکه های رومی

طبق اعلام یوتا هال، باستان‌شناس رسمی ایالت برمن، این سکه یک دناریوس رومی است که در قرن دوم میلادی ضرب شده است. وزن سکه کمتر از یک اونس است و مربوط به زمانی است که به علت تورم، سکه‌ها در اندازه‌های کوچکتری ضرب می‌شدند.

آنطور که در تصاویر منتشر شده پیداست، این سکه الگوهایی را بر روی لبه و یک تصویر در مرکز خود دارد. اما فرسودگی سکه مشاهدۀ جزئیات نقش و نگار آن را دشوار می‌کند.

به گفتۀ یوتا هال تا کنون تنها دو سکه شبیه به این در ایالت برمن پیدا شده بودند. معلوم نیست این سکه چطور سر از این محل درآورده زیرا برمن بخشی از امپراطوری روم نبوده است. این احتمال وجود دارد که سکه از طریق تجارت یا به عنوان یک سوغاتی به اینجا آورده شده باشد و یا حتی جریان آب رودخانه آن را جا به جا کرده باشد.

پسر آلمانی

بیارن که حالا نُه ساله شده، اخیرا این سکه را در جریان یک کنفرانس خبری به خبرنگاران نشان داده است. به احتمال زیاد این سکه نهایتا در موزۀ فوک در برمن به نمایش گذاشته خواهد شد.

کدخبر: 919318 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟