رقابت بن سلمان و رییس جمهور عراق بر سر جنگنده + عکس

به گزارش رکنا،جت جنگنده فرانسوی رافال برای مدت طولانی تلاش کرد تا خریدار پیدا کند؛ جدا از سفارش بد مصر و قطر، کتاب سفارشات رافال چیزی برای بالیدن نداشت.

رافال که در زبان فرانسوی به معنای "وزش باد" است، نتوانست قراردادهایی را با بلژیک، برزیل، کانادا، فنلاند، کویت، سنگاپور و سوئیس به دست آورد. برچسب قیمت بالای آن یک عامل اصلی تصمیم گیری در برابر آن بوده است.

این هواپیمای چندمنظوره دو موتوره می تواند نبرد هوا به هوا انجام دهد یا می‌تواند در ماموریت های هوا به زمین بمب بر روی اهداف پرتاب کند و با توجه به دوربین ها، رادارها و حسگرهای خود می‌تواند برای جمع آوری اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد.

جنگنده فرانسوی

با این حال، این وضعیت در ده سال گذشته تغییر کرد زیرا اندونزی هشتمین کاربر جت های جنگنده رافال، علاوه بر نیروی دریایی و هوایی فرانسه، مصر، قطر، هند، یونان، کرواسی و امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) شد.

متیو دوراند، سخنگوی Dassault Aviation، توسط Popular Science نقل شده است: "نه تنها کاربران فعلی جت های جنگنده فرانسوی سفارشات خود را افزایش می دهند، بلکه مشتریان بالقوه زیادی مانند عربستان سعودی، صربستان، مالزی، عراق ، کلمبیا و بنگلادش نیز دارد.»

اندونزی از نظر تعداد رافال های سفارش داده شده با 42 جت جنگنده از امارات متحده عربی پیروی می کند. مصر در ابتدا 24 فروند رافال خریداری کرده بود و 30 جت جنگنده دیگر را نیز سفارش داده بود. هند 36 فروند رافال برای نیروی هوایی خود سفارش داد.

سازنده هواپیما، Dassault Aviation، می‌گوید که رافال می‌تواند «گسترده‌ترین طیف نقش‌ها» را با کمترین تعداد هواپیما انجام دهد.

رافال در "هشدار واکنش سریع"، دفاع هوایی، وظایف بازدارندگی هسته‌ای، پیش بینی نیرو و استقرار برای ماموریت‌های خارجی، ماموریت‌های حمله عمیق، پشتیبانی هوایی از نیروهای زمینی، ماموریت های شناسایی و آموزشی خلبان شرکت می کند.

این جنگنده در سه نوع رافال C تک نفره برای نیروی هوایی، مربی دو نفره برای رافال B نیروی هوایی و یک نفره برای نیروی دریایی رافال M ارائه می شود.

کدخبر: 919030 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟