تامین هزینه ها با کار دانشجویی در آلمان
  • درآمد کار دانشجویی در آلمان چقدر است؟
  • بهترین کارهای دانشجویی در المان کدام اند؟
  • کار پاره وقت در آلمان چند ساعت در هفته است؟

 آلمان کشوری است که به نیروی کار ماهر و متخصص نیاز دارد پس اگر فردی یک تخصص و مهارت خاص داشته باشد خیلی سریع تر وارد بازار کار این کشور حتی به صورت تمام وقت می شود. در این مقاله مشاورین ما در مجموعه سفیران سروش سعادت به بررسی اینکه شرایط کار دانشجویی برای محصلان در آلمان چگونه است پرداخته اند.

کار نیمه وقت دانشجویی در آلمان

اقتصاد آلمان برای یافتن مشاغل پاره وقت مناسب است، به ویژه برای دانشجویانی که به درآمد اضافی نیاز دارند. هنگامی که جستجوی شغل خود را شروع می کنید، با موقعیت های احتمالی زیادی روبرو خواهید شد، بنابراین مهم است که پست مناسب را برای مطابقت با مهارت ها و نیازهای خود پیدا کنید. دلایل زیادی وجود دارد که چرا افراد ممکن است بخواهند یا نیاز داشته باشند شغلی به عنوان دانشجو در آلمان پیدا کنند. شاید ان ها به دنبال کسب تجربه کاری در رشته تحصیلی خود، به دست آوردن پول جیبی اضافی یا تامین هزینه های تحصیل و زندگی خود هستند. انگیزه ان ها هرچه که باشد، فرصت های زیادی برای دانشجویان وجود دارد که در آلمان کار پیدا کنند.

خبر خوب این است که اقتصاد آلمان بسیار دانشجو پسند است و تعداد زیادی از شرکت ها موقعیت های پاره وقت را به طور خاص برای دانشجویان ارائه می دهند. احتمالات زیادی وجود دارد که دانستن اینکه جستجوی شغل خود را از کجا شروع کنند می تواند دشوار باشد. قبل از شروع درخواست برای شغل، مهم است که حقوق خود را به عنوان یک دانشجوی کارگر در آلمان بدانند. برای شروع، نگران کار در حین تحصیل نباشند. در آلمان با دانشجویان آلمانی، همچنین در بین دانشجویان بین المللی، کاملاً عادی است و باید فرصت های زیادی برای در نظر گرفتن وجود داشته باشد.

اجازه کار دانشجویان بین المللی در آلمان

طبق معمول در آلمان، قوانین مشخصی در مورد نحوه کار دانش آموزان وجود دارد. دانستن آن ها بسیار مهم است، زیرا انجام یک اشتباه می تواند صورت حساب های بیمه و مالیات شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. تحصیل و کار در آلمان کاملاً خوب است. با این حال، محدودیت هایی برای چند ساعت وجود دارد که می توانید قبل از پرداخت حق بیمه کامل کار کنید. دانشجویان بین المللی مقررات استخدامی خود را دارند که تعیین می کند چه مدت می توانند قبل از افزایش مالیات کار کنند. برای اتباع اتحادیه اروپا، این محدودیت در طول ترم 20 ساعت در هفته است. در طول تعطیلات ترم خود، می توانید تا 40 ساعت در هفته کار کنید. افرادی که از خارج از اتحادیه اروپا می آیند نیز به 120 روز کامل یا 240 نیم روز در سال محدود می شوند، چه در زمان ترم یا در طول تعطیلات و این موضوع تفاوتی ندارد. انواع اصلی کار موجود برای محصلان در آلمان برای کسب تجربه حرفه ای عبارتند از:

  • مشاغل پاره وقت
  • مشاغل تعطیلات تابستانی یا زمستانی
  • دوره های کارآموزی ( Praktika )
  • داوطلب شدن
  • دوره های کارآموزی

آشنایی با انواع کار دانشجویی در آلمان

آشنایی با انواع کار دانشجویی در آلمان

بسیاری از مردم هنگام ورود به آلمان از انواع مختلفی از مشاغل آگاه نیستند. اما آنها به زودی متوجه می شوند که استخدام آلمان کمی پیچیده تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. بنابراین، قبل از جستجو برای یافتن شغل، کمک می‌کند تا با اصطلاحات مختلفی که برای توصیف کار دانشجویی در آلمان استفاده می‌شود و اینکه این نقش‌های مختلف به چه معناست، آشنا شوید.

مشاغل کوچک: مشاغل جانبی که به مشاغل جانبی نیز معروف هستند، مشاغل کوچک یک دسته خاص در سیستم استخدامی آلمان هستند. مشاغل کوچک که برای «انعطاف‌پذیری» بازار کار طراحی شده‌اند تا کارفرمایان بتوانند کارگران مورد نیاز خود را استخدام کنند، مشاغل کوچک با حداکثر حقوق ماهانه 450 یورو (5400 یورو در سال) ارائه می‌شوند و هیچ یک از این درآمد واجد شرایط مالیات بر درآمد نیست. همچنین یک دسته مرتبط از "شغل های کوتاه مدت" وجود دارد که کمتر از سه ماه یا 70 روز کاری (با فرض یک روز 5 ساعته) طول می کشد. آنها معمولاً برای دانشجویان به دلیل نیاز به تمرکز بر ترم ها قابل استفاده نیستند، اما ممکن است در طول تعطیلات طولانی تابستان اعمال شوند. درست مانند مشاغل کوچک، تا زمانی که کارگران در چارچوب دستورالعمل‌های قانونی باقی بمانند، مشمول مالیات نمی‌شوند.

کار دانشجویی در آلمان

دوره های کارآموزی: بسیاری از دانشجویان در آلمان دوره های کارآموزی را می گذرانند تا برای دنیای کار آماده شوند و با شرکت ها ارتباط برقرار کنند. اگر بیش از 3 ماه طول بکشد ، کارآموزی باید پرداخت شود ، اما پست های کوتاهتر می تواند بدون پرداخت هزینه باشد. در هر دو مورد، ساعات کار شما در سهمیه کاری سالانه شما محاسبه می شود. به طور کلی، دوره های کارآموزی از طریق موسسه آکادمیک شما تنظیم می شود، که باید یک دفتر رابط برای ارتباط دانشجویان و کارفرمایان داشته باشد.

مشاغل دانشجویی: در برخی موارد، مشاغل دانشجویی مانند مشاغل کوچک (در صورتی که پاره وقت باشند و کمتر از 450 یورو در ماه پرداخت کنند) خواهد بود. اما لازم نیست اینطور باشد. پیدا کردن یک شغل پاره وقت که بیش از این مبلغ پرداخت می کند، کار سختی نیست و پست های دانشگاهی نیز به طور کلی به عنوان مشاغل کوچک طبقه بندی نمی شوند. تصور نکنید که کار دانشجویی پاره وقت شما بدون مالیات است. در عوض، هنگام درخواست مشاوره به دنبال آن باشید و مطمئن شوید که شغلی را انتخاب می کنید که مقرون به صرفه است، با برنامه تحصیلی شما همخوانی دارد و در عین حال تجربه لذت بخشی را ارائه می دهد.

در این مقاله به بررسی اینکه دانشجویان چگونه می توانند در حین تحصیل کار کنند و درامد کسب کنند پرداخته شد حالا برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

کدخبر: 914424 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟