علت سرد نکردن کولرگازی ال جی

 

طبق تجربیات تکنسین های متخصص در این حوزه، سرد نکردن کولرگازی ال جی دلایل متفاوتی دارد، که اغلب افراد با آن آشنا نیستند. بنابراین؛ لازم دانستیم تا در این محتوا به بررسی کامل چند علت خنک نکردن کولرگازی ال جی بپردازیم. اگر شما هم با مشکل خنک نکردن مواجه هستید؛ و به دنبال یک راهکار برای تعمیر کولر گازی ال جی هستید،  تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کولر گازی ال جی

قبل از اینکه به علت های خنک نکردن بپردازیم، پیشنهاد میشود که اگر کولر گازی الجی شما سرد نمیکنه، به صفحه نمایش دقت نمایید و اگر کد خطا یا هشداری را متوجه شد، بررسی نمایید که علت ارور کولر گازی ال جی از چیست، تا راحت تر به عیب یابی این مشکل بپردازید.

مسدود شدن فیلتر کولرگازی ال جی

علت سرد نکردن کولرگازی ال جی تنها به خرابی قطعات این دستگاه ختم نمی شود. در بسیاری از مواقع بلااستفاده شدن برخی از قطعات در اثر سرویس دیرهنگام موجب می شود تا کولر توانایی خود را برای سرد کردن محیط از دست بدهد. فیلتر یکی از اجزای کولرگازی است که در صورت مسدود شدن می تواند مانع تولید سرما در کولر شود.

در کولرهای گازی از فیلتر برای جذب گرد و غبار و خروج هوای سالم به محیط استفاده می شود. بعد از مدتی فیلتر به دلیل جذب حجم زیادی از گرد و غبار کارایی خود را از دست می دهد. چنانچه فیلترها نتوانند مانع ورود گرد و غبار به داخل کولر شوند، کمپرسور دستگاه ضعیف می شود و توانایی خود را برای سرد کردن محیط از دست می دهد. با تعویض یا شستشوی فیلتر مشکل سرد نکردن کولرگازی ال جی رفع می شود.

پایین بودن ظرفیت کولرگازی ال جی نسبت به محیط

پایین بودن ظرفیت کولرگازی ال جی نسبت به محیط، از دلایل دیگری است که می تواند منجربه خنک نشدن محیط به واسطه اسپلیت شود. با توجه به اینکه هر ظرفیت کولرگازی ال جی توانایی سرد کردن متراژ مشخصی از محیط را دارد، استفاده از ظرفیت های کم این دستگاه برای محیط های بزرگ می تواند باعث سرد نشدن محیط شود. برای رفع علت سرد نکردن کولرگازی الجی می توان از یک کولر دیگر برای تولید برودت در محیط استفاده کرد.

کثیف شدن کندانسور کولرگازی ال جی

تمام کولرهای گازی موجود در بازار برای خنک کردن محیط نیاز به کندانسور دارند. هرگونه اختلال در عملکرد این سیستم باعث می شود تا عملکرد کولرگازی مختل شود. یکی از دلایل شایعی که می تواند منجربه اختلال در عملکرد کندانسور شود؛ کثیف شدن آن به دلیل وجود گرد و غبار است.

کثیف شدن کندانسور کولرگازی ال جی

گرد و غباری که روی سطح کندانسور باقی می ماند، موجب می شود تا آن نتواند گرما را به خوبی از لوله ها جذب کند و به بیرون انتقال دهد. با جذب نشدن گرمای لوله ها از کندانسور کولر، محیط توسط کولرگازی ال جی سرد نمی شود. علت سرد نکردن کولرگازی ال جی ناشی از کثیف شدن کندانسور با شستشوی اصولی آن رفع می شود.

کم شدن گاز مبرد در کولرگازی ال جی

علت خنک نکردن کولرگازی ال جی ممکن است ناشی از کم شدن گاز مبرد آن باشد. کویل های اوپراتور کولرگازی ال جی به واسطه گاز مبرد باعث خنک شدن محیط می شوند. در صورتی که میزان گاز مبرد کم شود، اوپراتور توانایی خود را برای سرد کردن محیط از دست می دهد.

کم شدن گاز مبرد کولرگازی ال جی ممکن است به دلیل استفاده مداوم از این دستگاه برای تولید سرما باشد، که در صورت شارژ کردن آن، مشکل خنک نکردن کولرگازی ال جی رفع می شود. اما ممکن است علت کم شدن گاز مبرد ناشی از نشتی لوله ها باشد؛ که اغلب با علائمی چون خارج شدن صدای زیاد، یخ زدگی کندانسور و... همراه است. در صورت رفع نشتی لوله ها و شارژ مجدد گاز مبرد، کولرگازی ال جی توانایی خود را برای سرد کردن محیط از سر می گیرد.

معیوب شدن سنسور دما و خازن

در صورتی که سنسور دما و خازن معیوب شود یا در عملکرد آن اختلال ایجاد شود، کولرگازی نمی تواند باعث سرد شدن محیط شود. به طور کلی سنسور دمای کولرگازی ال جی موظف است تا به این دستگاه دستورات لازم برای خاموش و روشن شدن را بدهد. زمانی که محیط بیش از اندازه گرم باشد، سنسور به کولرگازی دستور روشن شدن می دهد تا محیط خنک شود.

اما اگر محیط خنک باشد، سنسور دستور خاموش شدن را به کولرگازی ال جی می دهد. اگر در عملکرد سنسور دما و خازن اختلال ایجاد شود، دستورات اشتباهی به کولرگازی داده می شود و همین موضوع موجب می شود تا کولرگازی ال جی نتواند محیط را خنک کند.

مسدود شدن لوله های کولرگازی ال جی

علت سرد نکردن کولرگازی ال جی در برخی از مواقع ناشی از مسدود شدن لوله های این سیستم سرد کننده است. با توجه به اینکه گاز مبرد با عبور از لوله های کولرگازی باعث تولید برودت می شود، مسدود شدن آن ها باعث می شود تا گاز مبرد وارد لوله ها نشود و در نتیجه محیط مورد نظر توسط محیط خنک نشود.

معمولاً افرادی که تخصص کافی در زمینه تعمیرات کولرگازی ال جی ندارند، نمی توانند برای رفع مسدودیت لوله ها اقدام کنند. در چنین وضعیتی بهتر است از تکنسین کولرگازی درخواست شود تا به صورت تخصصی مسدودیت لوله های کولر را رفع کند.

خراب شدن ترموستات کولرگازی ال جی

آیا کولرگازی ال جی شما با وجود روشن شدن و کار کردن نمی تواند محیط موردنظرتان را سرد کند؟ در چنین وضعیتی اغلب علت سرد نکردن کولرگازی ال جی ناشی از خراب شدن ترموستات است. ترموستات نوعی سنسور است که با بررسی دمای محیط موردنظر، دستور روشن شدن یا توقف کردن کمپرسور را می دهد. اگر ترموستات کولرگازی خراب شود، فرمان خاموش و روشن کمپرسور به درستی داده نمی شود و در نتیجه این دستگاه توانایی خود را برای سرد کردن محیط از دست می دهد.

نصب پنل های کولرگازی ال جی در محیطی اشتباه

نصب پنل های اسپلیت در محیطی اشتباه می تواند یک دلیل سرد نکردن کولرگازی ال جی باشد. کولرهای گازی از دو پنل داخلی و بیرونی تشکیل می شوند. مناسب نبودن محل قرار گیری پنل داخلی در اتاق باعث می شود تا سرما به سراسر محیط انتقال پیدا نکند و در نتیجه فرد تصور کند که کولرگازی محیط را سرد نمی کند. اما علت سرد نکردن کولرگازی ال جی بیشتر مواقع به دلیل نصب پنل بیرونی در محیطی نادرست است.

با توجه به اینکه پنل بیرونی کولرگازی وظیفه جذب گرما از لوله ها را بر عهده دارد، اختلال در عملکرد آن به دلیل وجود درخت در اطراف آن، قرار گرفتن زیر نور مستقیم آفتاب و برخورد مستقیم با برف و باران باعث می شود تا توانایی خود را برای گرفتن گرما از لوله ها از دست بدهد و نتواند باعث سرد شدن محیط شود.

 

کدخبر: 895391 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟