این فیلم ها براساس واقعیت ساخته شده اند+ فیلم
حجم ویدیو: 2.78M | مدت زمان ویدیو: 00:00:22

داستان فیلم های سینمایی در جذب بینندگان بسیار تاثیرگذار است. برخی از فیلم ها براساس افسانه ها ساخته می شود و برخی با توجه به اتفاقاتی که در زندگی افراد عادی از جامعه یا مشاهیر افتاده است تولید شده است. در این مطلب فیلم های ایرانی که براساس واقعیت ساخته شده اند را معرفی می کنیم.

فیلم سینمایی عنکبوت

عنکبوت یک فیلم ایرانی به کارگردانی ابراهیم ایرج‌زاد، نویسندگی اکتای براهنی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی محصول سال 1398است. داستان این فیلم در مورد قاتل سریالی ایرانی سعید حنایی است که ملقب به قاتل عنکبوتی بود. محسن تنابنده، ساره بیات، شیرین یزدان‌بخش، ماهور الوند و مینا ساداتی ازجمله بازیگران این فیلم بودند.

فیلم سینمایی متری شش و نیم

متری شیش و نیم فیلمی به نویسندگی و کارگردانی سعید روستایی و تهیه‌کنندگی سید جمال ساداتیان و محصول سال 1397 ایران است.

این فیلم نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به روی پرده رفت و موفق شد برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شود. بازیگران اصلی این فیلم نوید محمدزاده، پیمان معادی، پریناز ایزدیار و فرهاد اصلانی هستند.

فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد

شبی که ماه کامل شد فیلم ایرانی به کارگردانی نرگس آبیار ، نویسندگی آبیار و مرتضی اصفهانی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی محصول سال 1397ایران است. الناز شاکردوست، هوتن شکیبا ، فرشته صدرعرفایی و شبنم مقدمی ازجمله بازیگران این فیلم بوده اند.

فیلم سینمایی شنای پروانه

شنای پروانه یک فیلم در ژانر اجتماعی به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی محصول ایران در سال 1398است. ازجمله بازیگران این فیلم جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، علی شادمان و مه‌لقا باقری هستند.

فیلم سینمایی چهارراه استانبول

چهارراه استانبول فیلمی ایرانی به نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی است. نخستین نمایش این فیلم در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر بود و محصول سال 1396 است. بهرام رادان، محسن کیایی، سحر دولتشاهی، رعنا آزادی‌ور، ماهور الوند، مهدی پاکدل، مسعود کرامتی، مرتضی چمنی در این فیلم نقش آفرینی کردند.

فیلم سینمایی خشم و هیاهو

خشم و هیاهو فیلمی به کارگردانی و نویسندگی هومن سیدی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی محصول سال 1394 است. بازیگران این فیلم عبارتند از طناز طباطبایی، نوید محمدزاده، سعید چنگیزیان، بهناز جعفری، رضا بهبودی و رعنا آزادی‌ور هستند.

فیلم سینمایی درخت گردو

درخت گردو فیلم ایرانی در ژانر جنگی و درام به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی محصول سال 1398سینمای ایران است. پیمان معادی، مینا ساداتی، مینو شریفی و مهران مدیری در این فیلم نقش آفرینی کرده اند.

فیلم سینمایی لانتوری

لانتوری فیلمی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا درمیشیان محصول سال 1394 است. بازیگران این فیلم عبارتند از: نوید محمدزاده ، مریم پالیزبان و باران کوثری

فیلم سینمایی 23 نفر

فیلم سینمایی 23 نفر از سری فیلم های دفاع مقدس به کارگردانی مهدی جعفری و مشاور کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا با هنرمندی 23نوجوان از سراسر ایران اسلامی و با حضور مجید پتکی و با ایفای نقش و بدلکاری صحنه های عراق ابوالفضل امیری موزیسین و بازیگر نوپا و مستعد کورد-فارس محصول سال 1397 است. این فیلم برای نخستین بار در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.

کدخبر: 783070 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟