3 فروردین چه کسانی به دنیا آمده اند؟

اگر دوست دارید افراد مشهور متولدین نیمه اول فروردین را بشناسید هر روز با بخش گوناگون از رک پلاس همراه باشید.

به گزارش رکنا، برخی از سرشناس ترین افراد متولدین 3 فروردین را برایتان آورده ایم.

ولی الله شیراندامی

ولی الله شیراندامی

ولی الله شیراندامی بازیگر کشورمان در 3 فروردین 1310 در مرو متولد شد. وی دارای لیسانس تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا از دانشگاه تهران و همچنین دارای مدرک درجه یک کارگردانی از وزارت ارشاد ایران که معادل دکترا می باشد.

او در بیش از 30 نمایشنامه تئاتر، بازیگری و کارگردانی کرده است. وی در تعدادی از سریال های تلویزیونی مانند اشک تمساح (احمد نجیب زاده 1362) و مختارنامه (سید داود میرباقری 1383–1388) نیز نقش آفرینی کرده است.

جمشید هاشم پور

جمشید هاشم پور

جمشید هاشم پور بازیگر پیشکسوت کشورمان در سال 1323 در اردبیل به دنیا آمد . وی اولین فیلم سینمایی خود را با معرفی یکی از دوستانش به ساموئل خاچیکیان، کارگردان ایرانیِ ارمنی تبار، در سال 1347 و با بازی در نقش کوتاهی در فیلم جهنم سفید آغاز کرد.

جمشید هاشم پور پس از 10 سال در جشنواره فیلم فجر 36 ام حضور پیدا کرد.

مهرشاد کارخانی

مهرشاد کارخانی

مهرشاد کارخانی فیلمساز، کارگردان ، نویسنده، بازیگر و عکاس ایرانی در 3 فروردین 1343 متولد شد. وی فعالیت سینمایی خود را از سال 1370 با عکاسی فیلم «هور در آتش» آغاز کرد و برای همین فیلم جایزه سیمرغ بلورین بهترین عکس را از دوازدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

از دیگر کارهای وی که به عنوان عکاس فعالیت داشته:فیلم هایی چون ستارگان خاک، ضیافت، زیر نور ماه، بوتیک، اشک سرما، زمستان است بوده است.

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی

شبنم مقدمی بازیگر کشورمان در 3 فروردین 1351 در تهران متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات فارسی و دانش آموخته آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ است. او فعالیت خود در رادیو را در سال 77 با اجرای برنامه "خانهٔ کاغذی" به کارگردانی شهرام کرمی آغاز کرد و سابقه اجرا در برنامه هایی چون "هفت شنبه"، "خط خطیم، "کبوتری ناگهان" و "هفت ترانه" را داراست.

شبنم مقدمی اولین سیمرغ بلورین خود را برای عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم امروز در سی و دومین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.

داوود اسدی

داوود اسدی

داوود اسدی بازیگر تلویزیون و سینمای کشورمان در 6 آذر 1348 متولد شد. او با بازی در برنامهٔ طنز ساعت خوش معروف شد.وی در تهران به فعالیت هنری اشتغال داشت.

داوود اسدی ساعت 2 و 10 دقیقهٔ بامداد روز 3 فروردین 1387 در سن 38 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت و در بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

کدخبر: 772347 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟