عجیب ترین بخاری همراه شما+ عکس

به گزارش رکنا، دیگ آتش سنتی کانگر روش ترجیحی کشمیر برای گرم نگه داشتن است که یکی از عجیب ترین صنایع دستی دنیا به شمار می آید. گمان می‌رود که وسایل مدرن گران‌تر و غیرقابل اعتماد باشند اما کانگر یک بخاری قابل حمل است.

آن را با زغال سوزان پر کرده و در داخل خرقه‌های پشمی، شنل‌های حجیم و بلندی که بسیار متمایز از دره است، فرو رفته است.افرادی که عادت به استفاده از کانگر دارند، می‌توانند در طول شب بدون ریختن زغال سنگ، آن‌ها را نگه دارند. نکته جالب اینجاست که مردم این سبد را در زیر لباس یا پتوی خود قرار داده و از آن برای گرم کردنشان در فصول سرد سال استفاده می‌کنند.

کانگر

 دیگران حتی در روز نیز کانگرهای خود را می‌ریزند. در ماه‌های سرد، حتی قبل از صرف چای، از مهمانان کانگر تقدیم می‌شود. از آن برای برشته کردن سیب زمینی و آجیل یا پرتقال گرم استفاده می شود.اما این چیزی بیش از یک بخاری ساده است. این حادثه چنان عمیق در فرهنگ دره رخنه کرده است که کشمیری ها در آن ابراز مهربانی، عشق و خشم می یابند.

کانگر

استفاده از کانگر از جمله سنت‌های قدیمی این منطقه است و هنر ساخت آن منحصر به منطقه کشمیر است.گفته می‌شود که این وسیله در زمان امپراطوری مغول و توسط ایتالیای‌ها به این منطقه آورده شده است.کانگر در خانه تک‌تک کشمیری‌ها یافت می‌شود و هر یک از اعضای خانواده کانگر جداگانه‌ای برای گرم کردن خود دارند.

کانگر

عکس ها: بشارت آخون

 

 

 

کدخبر: 747266 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟