سفر میلیاردرها به فضا

بنیانگذار میلیاردر شرکت کولگزایر قصد دارد به فضا سفر کند. یکی از شرکت های فضایی آمریکا گواهی سفرهای فضایی را دریافت کرده و به زودی مسافران را به خارج از جو می برد.

به گزارش رکنا، شرکت Virgin Galactic می‌گوید که مجوز فرستادن متقاضیان سفر به فضا را با فضاپیمای SpaceShipTwo از اداره هوانوردی فدرال گرفته و این مجوز گامی بزرگ در انجام سفر‌های فضایی تجاری است. این مجوز به روز رسانی گواهی ۵ ساله سفر‌های این شرکت بوده و به پاس پرواز آزمایشی موفقیت آمیز این شرکت که در ماه گذشته در نیومکزیکو انجام شده، به آن‌ها اعطا شد. در این پرواز، دو خلبان، موشک SpaceShipTwo را بالاتر از مرز فضایی کنترل شده توسط اداره هوانوردی فدرال که فاصله‌ای ۵۰ مایلی است، هدایت کردند.

برانسون زودتر به فضا می‌رود یا بزوس؟

مایکل کولگزایر، مدیر عامل شرکت Virgin Galactic گفت: " این پرواز آزمایشی بدون نقص و با موفقیت انجام شد و نتایج ایمنی و ظرافت در سیستم پرواز را نشان می‌دهد. این مجوز برای انجام پرواز‌های تجاری به ما داده شده و موفقیت آمیز بودن این پرواز به ما اطمینان داد که می‌توانیم در تابستان پیش رو اولین پرواز سرنشین دار را به فضا بفرستیم. "

کدام میلیاردر فضایی زودتر راهی خارج از جو می شود؟

چند ماه قبل نیز کولگزایر اعلام کرد که چهار کارمند این شرکت در دو پرواز آزمایشی شرکت می‌کنند و پس از آن‌ها نیز ریچارد برانسون، بنیانگذار میلیاردر این شرکت به فضا سفر می‌کند. اما این اطلاعیه پیش از اعلام سفر جف بزوس، مدیرعامل بلو اوریجین در ۲۰ ژوئیه بود. بزوس برنامه سفرش را اعلام کرد. منبعی ناشناس هم گفت که برانسون قصد دارد در ۴ ژوئیه به فضا برود. بزوس و برانسون رقبای جدی در زمینه سفر به فضا هستند، پس این خبر می‌تواند تا حدی درست باشد.

شرکت Virgin Galactic برای آمادگی پرتاب SpaceShipTwo تا ۴ ژوئیه تحت فشار قرار دارد و ممکن است برانسون برنامه را تغییر دهد و این سفر ۲۰ ژوئیه انجام بگیرد. کولگزایر در این باره گفت که شرکت ما هنوز تاریخ مشخصی به هیچ یک از مسافران اعلام نکرده است. ما همه مسائل را در نظر داریم ایمنی برای ما در اولویت است، زمانی که از همه چیز اطمینان خاطر داشته باشیم، تاریخ سفر را به مسافران اعلام می‌کنیم. حدود ۶۰۰ متقاضی با پرداخت ۲۵۰ هزار دلار خواهان سفر به فضا با موشک‌های این شرکت هستند و زمانی که سفر‌ها شروع شوند نیز قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

کدام میلیاردر فضایی زودتر راهی خارج از جو می شود؟

گفتنی است که جف بزوس در حال آماده شدن برای سفر به فضا در ۲۰ ژوئیه است. دو هفته پیش بود که مسافری بلیت یکی از صندلی‌های موشک شرکت بلواوریجین را با قیمت ۲۸ میلیون دلار خرید که هنوز نام و نشانی از این فرد فاش نشده است.

کدخبر: 700254 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟