مقایسه طولانی‌ترین پل معلق در پرتغال و مشگین شهر + عکس های دیدنی

اگر از ارتفاع می‌ترسید، مسلما علاقه‌ای به پل‌های معلق ندارید، با این حال بسیاری از افراد عاشق هیجان هستند و به سراغ این پل‌ها می‌روند.

به گزارش رکنا ، در همین راستا طولانی‌ترین پل معلق عابر پیاده جهان در پرتغال افتتاح شده است و افراد محلی توانسته‌اند از روی این پل رد شوند.

پل معلق طولانی ترین

این پل ۵۱۶ متر طول دارد و ارتفاع آن از رودخانه به ۱۷۵ متر می‌رسد. از آنجایی که این پل در منطقه‌ای به نام «آروکا» (Arouca) واقع شده، ۵۱۶ آروکا (۵۱۶ Arouca) نام دارد.

این پل روی کابل‌های فولادی میان برج‌های بتنی V شکل سوار شده و بخش‌های رودخانه «Paiva» را به یکدیگر متصل می‌کند. اگر به صورت عادی افراد از روی این پل رد شوند، تنها در طی ۱۰ دقیقه می‌توانند به سمت دیگر آن برسند، اما مسلما ترس از سقوط دستیابی به چنین زمانی را برای بسیاری از افراد غیرممکن می‌کند و مدت زمان بیشتری را روی پل سپری خواهند کرد.

پل طولانی در پرتغال

ساخت این پل که لقب طولانی‌ترین پل معلق عابر پیاده دنیا را یدک می‌کشد، چندین سال طول کشیده و توسط یک استودیوی پرتغالی به نام «Itecons» طراحی شده است. این پل توسط شرکت «Conduril» ساخته شده و هزینه ساخت برابر با ۲.۸ میلیون دلار (۲.۳ میلیون یورو) داشته است.

افراد ساکن در آروکا امیدوارند با این پل، توریست‌ها به این منطقه بیایند و اقتصاد آن را احیا کنند. اگرچه شاید توریست‌ها از ارتفاع بترسند، اما به احتمال زیاد اکثر آن‌ها از روی این پل رد می‌شوند تا حس متفاوتی را تجربه کنند.

طولانی ترین پل معلق در پرتغال

این پل جدید در پرتغال جایگاه پل معلق «Charles Kuonen» سوئیس را می‌گیرد. این پل ۴۹۴ متری، پیش از ۵۱۶ آروکا لقب طولانی‌ترین پل معلق عابر پیاده جهان را در اختیار داشت.

پل معلق از این طولانی تر ندیدید

پل‌های معلق تاریخچه طولانی دارند و جزو اولین پل‌های ساخته شده توسط بشر محسوب می‌شوند. با این حال در سال ۱۸۰۸ پل‌های معلق مدرن از راه رسیدند.

پل معلق مشگین شهر: هیجان پیاده روی در ارتفاع ۸۰ متری

پل معلق مشگین شهر یکی از زیباترین، جدیدترین و مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل است. این پل طویل‌ترین و مرتفع‌ترین پل معلق کابلی خاورمیانه محسوب می‌شود.

مشگین شهر یکی از شهرهای استان اردبیل است که به خاطر طبیعت زیبا، مردمان خونگرم و مهمان‌نواز و باغ‌های میوه‌ شهرت دارد. این شهر زیبا در دامنه کوه سبلان قرار دارد و در فصل‌های گرم سال، آب و هوایی بسیار مطبوع و خنک دارد و شاید به همین دلیل سفر به این شهر در فصل‌های گرم دلپذیرتر خواهد بود.

یکی از جاذبه‌های گردشگری مشگین شهر که در سال ۹۴ افتتاح شد، پل معلق این شهر است. در ادامه با این پل زیبا بیشتر آشنا شوید.

پل معلق در مشگین شهر

پل معلق مشگین‌ شهر طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه است.

پل معلق اردبیل

عرض این پل دو متر و طول آن ۳۶۵ متر است.

این پل معلق در مشگین شهر است

در کنار پل معلق مشگین شهر یک سکوی زیپ‌لاین هم قرار دارد که از روی پل و دره می‌گذرد.

پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین‌شهر که طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه است در ارتفاع ۸۰ متری رودخانه خیاوچایی و روی پارک جنگلی مشگین‌شهر احداث شده است.

برای احداث این پل و مجموعه توریستی آن ۴۰ میلیارد تومان هزینه شده و کار طراحی و ساخت آن توسط مهندس‌های ایرانی انجام شده است.

هیجان بخش شیشه ای پل معلق در مشگین شهر

یکی از جالب‌ترین بخش‌های این پل بخش شیشه‌ای آن است.

در هنگام عبور از روی این قسمت از پل می‌توانید زیر پای خود را ببینید. بخش‌ شیشه‌ای دقیقا در قسمت وسط پل قرار دارد.

هشدارهای ایمنی روی پل معلق در مشگین شهر

در هنگام عبور از روی پل باید از دویدن و پرش خودداری کنید تا باعث ایجاد نوسان روی پل نشوید.

این نوسان و تکان‌ها ممکن است برای کودکان و افراد سالخورده در هنگام راه رفتن روی پل معلق، مشکل ایجاد کند و باعث زمین خوردن آن‌ها بشود.

در طرف دیگر دره، سکوی فرود زیپ لاین قرار دارد که پس از فرود می‌توانید از آن بالا آمده و از روی پل معلق به سمت دیگر دره بازگردید.

در انتهای پل و سمت دیگر دره هم یک مجموعه تفریحی و بازارچه قرار دارد و می‌توانید سواری با چند خودرو با طراحی قدیمی را تجربه کنید.

در مجموع گذشتن از روی این پل زیبا و دره سرسبز تجربه‌ای جدید و جالب برای گردشگرها است.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 688020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟