به پرنده ها این خوراکی ها را ندهید! / شهرنشین ها بخوانند!

به گزارش رکنا، ته‌مانده غذاهای روزانه ما که معمولا چرب و پر از ادویه و نمک هستند، به‌هیچ‎‌وجه غذای مناسبی برای پرنده‌‎ها نیست و می‎‌تواند باعث مرگ آن‌ها بشود.

نان می‎‌تواند باعث خفگی پرندگان شود. انواع نان‎‌ها به‌دلیل خمیری که دارند، ممکن است در گلوی پرنده ‌‎ها گیر و برای‌شان دردسر درست کند.

چیپس و پفک از مضرترین خوراکی‎‌هایی است که به پرنده‌‎ها داده می‌شود. مراقب باشید این تنقلات را در استخر های آبی نریزید که مرغابی و اردک دارند. شاید به‌نظر برسد این پرنده‌‎ها چیپس و پفک دوست دارند اما در واقعیت برای‌شان به‌شدت خطرناک است.

هیچ‌‎وقت با دست‎ به پرنده‌‎ها غذا ندهید، غیر از پرنده‌‌هایی که درون قفس و خانه نگهداری می‌‎شوند*، بقیه پرنده‌‎ها با این کار به آدم‌‎ها اعتماد می‌‎کنند و چرخه زندگی‌‎شان به‌هم می‌ریزد. حتی ممکن است به‌دلیل اعتمادشان به شما بعدا به کسی که می‎‌خواهد زندانی یا شکارشان کند هم اعتماد کنند.

* البته هیچ پرنده‌‎ای نباید داخل قفس باشد ولی ما انسان‎‌ها بعضی از پرندگان را طوری به خودمان وابسته کرده‌ایم که زندگی در طبیعت را فراموش کرده‌‎اند.آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

مریم ملی

کدخبر: 676750 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟