با دماغ گرفته وارد هواپیما نشوید + 9 اشتباه دیگر مسافران

بسیاری از کار‌هایی که انجام دادن آن‌ها بر روی زمین بسیار عادی است ممکن است در هواپیما و هنگام پرواز کردن بسیار خطرناک باشد.

به گزارش رکنا ، مسافرت با هواپیما همیشه می‌تواند ترسناک باشد. پرواز کردن با هواپیما ترس‌های خاص خود و شرایط ویژه خود را نیز دارد. حتی اگر از آن دسته افرادی هستید که از مسافرت با هواپیما نمی‌ترسید به هیچ عنوان نباید این کار‌ها را در هواپیما انجام دهید.

بسیاری از کار‌هایی که انجام دادن آن‌ها بر روی زمین بسیار عادی است ممکن است در هواپیما و هنگام پرواز کردن بسیار خطرناک باشد. پس حتما این موارد را جدی گرفته و هیچگاه آن‌ها را در هواپیما انجام ندهید.

۱. درون هواپیما از لنز چشم استفاده نکنید. چرا که لنز‌های چشمی باعث خشک شدن چشم شده و هوای خشک هواپیما نیز باعث تشدید این حالت می‌شود. در حین پرواز می‌توانید از عینک استفاده کنید.

لنز در هواپیما

۲. اجازه ندهید که دچار گرفتگی گوش شوید. این اتفاق بر اثر اختلاف فشار هوا به وجود آمده و بسیار آزار دهنده و در مواردی نیز خطرناک است. با جویدن یک آدامس یا خوردن آب نبات این مشکل را برطرف کنید.

۳. هرگز با دماغ گرفته سوار هواپیما نشوید. گرفتگی بینی می‌تواند فشار زیادی به گوش‌های شما وارد کند. با استفاده از قطره‌های مخصوص گرفتگی بینی خود را قبل از سفر با هواپیما از بین ببرید.

۴. هنگام پرواز با هواپیما گردش خون شما کندتر می‌شود. در نتیجه نشستن بی حرکت بر روی صندلی، به خصوص در پرواز‌های طولانی مدت می‌تواند خطرناک باشد.

۵. هنگام پرواز ممکن است شما دچار نفخ شوید در نتیجه بهتر است پیش از سوار شدن به هواپیما غذا‌های تولید کننده نفخ (مانند لوبیا) و نوشیدنی‌های گازدار را مصرف نکنید.

نوشیدنی در هواپبما

۶. اگر دچار بیماری‌های حرکتی هستید هیچگاه بر روی صندلی‌های عقب نشینید. بهترین گزینه صندلی‌های جلو و یا صندلی‌های نزدیک به بال هواپیما را انتخاب کنبد.

۷. به شیشه‌های هواپیما و یا دیگر بخش‌های آن دست نزنید. هواپیما‌ها پس از هر سفر ضدعفونی نمی‌شوند (در شرایط معمولی، در دوره کرونا این موضوع متفاوت است) در نتیجه حامل بسیاری از بیماری‌ها هستند.

شیشه هواپیما

۸. هرگز از تلفن همراه خود برای تماس یا ارتباط اینترنتی استفاده نکنید. پیش از برخواستن هواپیما تلفن همراه خود را خاموش کرده و یا بر روی حالت پرواز (Airplane) قرار دهید.

۹. از هدفون‌هایی که در هواپیما در اختیار شما قرار داده می‌شود استفاده نکنید. با وجود آن که معمولا آن‌ها در بسته بندی و با ضدعفونی کامل به شما داده می‌شود ممکن است حاوی برخی از انواع میکروب‌ها باشد.

۱۰. در طول سفر پا‌های خود را از کفش بیرون نیاورید. این کار به دلیل کثیف بودن کف هواپیما به شدت غیر بهداشتی بوده و همچنین حرکت بی ادبانه‌ای می‌باشد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

منبع: سیارک

کدخبر: 673306 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟