عجیب اما واقعی / خودرویی که دیوار راست را به معنای واقعی بالا رفت ! + فیلم
حجم ویدیو: 3.08M | مدت زمان ویدیو: 00:00:21

برخی خودروها مخصوص کوه و جنگل ساخته شده اند.

به گزارش رکنا، خودروهای آفرود بسته به توانمندی هایشان در دسته های گوناگون تقسیم می شوند و برخی از آنها به معنای واقعی هیولایی برای طبیعت گردی هستند و می توانند به راحتی موانع را پشت سر بگذارند.

تمام چیزهایی که باید درباره آفرود بدانید

آفرود (Off-Road) یا رانندگی خارج از جاده که به آن بیراهه نوردی نیز می‌گویند یک ورزش هیجان انگیز و گران قیمت است که در سال‌های اخیر رواج بسیاری داشته است. آفرودسواری یا آفرود بازی بدون طبیعت ممکن نیست و این طبیعت است که آفرود سواری را ممکن می‌کند و ضروری است که برای سلامت زمین و طبیعت به آن احترام گذاشت و از طبیعت محافظت کرد. در ادامه به ابعاد مختلف آفرود و همه چیزهایی مربوط به آن می‌پردازیم.

این روز‌ها آفرود به عنوان یک ورزش شناخته می‌شود. ورزشی که هیجان انگیز است و هزینه بالایی نیز دارد. برخلاف تصور خیلی از مردم آفرود سواری ترسناک نیست و می‌تواند یک تجربه شیرین و فراموش نشدنی باشد. آفرود سواری حالا بخش بزرگی از جامعه ماشین سواران را درگیر خود کرده است و برای برخی‌ها جدایی از آن ممکن نیست. ماشین‌های آفرود ویژگی‌های خاص خودش را دارد و آفرود سواری بدون ماشین‌های مجهز و متناسب آسیب زننده است و بهتر است اصلا انجام نشود!

خودرو‌های آفرود چه ویژگی‌هایی دارند؟

خودرو‌های آفرود باید به سیستم دیفرانسیل چهار چرخ متحرک (4WD) مجهز باشند. در این نوع از دیفرانسیل قدرت پیشرانه به هر چهار چرخ منتفل می‌شود برای همین به آن تمام چرخ دنده نیز می‌گویند. توجه کنید که داشتن این ویژگی به تنهایی سبب نمی‌شود که خودرو آفرود باشد. بیشتر شرکت‌های خودرو سازی خودرو‌های خود را به این سیستم تجهیز کرده‌اند تا خودرو فرمان پذیری بهتری داشته باشد. از دیگر ویژگی‌های خودرو آفرود شاسی مستقل است به این معنا که بدنه خورو به صورت جداگانه ساخته شده و بعد روی شاسی سوار شده است. شاسی مستقل وظیفه دارد تا از اتاق خودرو در برابر موانع محافظت کند. همچنین شاسی مستقل این امکان را به خودرو می‌دهد که هر کدام از چرخ‌ها بتوانند مستقل کار کنند. از دیگر ویژگی‌های شاسی مستقل این است که می‌توان تجهیزات اضافه را روی خودرو اضافه کرد. سیستم تعلیق خودرو‌هایی که این دو ویژگی را دارند متناسب با آفرود طراحی شده است.

آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

 

کدخبر: 651715 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟