دستگاه دستشویی کودک 9 ساله کنیایی جایزه ویژه ریاست جمهوری را دریافت کرد
حجم ویدیو: 21.48M | مدت زمان ویدیو: 00:02:55

به گزارش رکنا، به تازگی ابتکار جالب یک کودک ۹ ساله آفریقایی در ساخت ماشین دستشویی به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. «اِستِفِن واموکوتا» ۹ ساله که اهل منطقه «بونگوما» در غرب کنیا است برای کمک به سلامت خانواده و هم محلی هایش در مقابله با کرونا اقدام به طراحی این دستگاه دستشویی کرده است. این کودک تنها با میخ، چوب و یک تانکر کوچک آب این دستگاه را طراحی و ساخته است. ابتکار جالب استفن باعث شده تا او جایزه ویژه ابتکارات خلاقانه ریاست جمهوری کنیا را از آن خود کند.

پدر استفن در پی تحقق رویای پسرش در ساخت ماشین دست شویی

جیمز، پدر استفن که به پسرش در ساخت این ماشین کمک کرده است در این باره به CNN گفت: «چیزی که پسرم ساخته بود قدرت و استحکام لازم را نداشت، بنابراین من به او در این کار و تنظیمات آن کمک کردم. نمی‌خواستم رویای پسرم در ساخت این ماشین ناتمام بماندl

استفن جزو ۶۸ کنیایی است که جایزه ویژه ایتکارات خلاقانه ریاست جمهوری کنیا را دریافت کرده است. قرار است این پسر خلاق از سوی «ویکلیف وانگامات»، فرماندار بونگوما به عنوان جایزه بورسیه تحصیلی دریافت کند. در تصاویر منتشر شده در توئیتر این پسر در حال دریافت جایزه خود دیده می‌شود. انتشار تصاویر مربوط به ابتکار این کودک کنیایی با واکنش کاربران فضای مجازی همراه بود و بسیاری از کاربران او را مورد تمجید قرار دادند.

یکی از کاربران در کامنتی نوشت: «عالی بود مهندس کوچک. به کارت ادامه بده. روزی خواهد رسید که تو می‌توانی یک هواپیما طراحی کنی.»برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 575793 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟