معرفی مرسدس بنز ویژن AVTR، خودرویی عجیب برای دنیای آینده

به گزارش رکنا، نگاهی به ارگانیسم زنده مرسدس بنز ویژن AVTR

عبارت AVTR کوتاه شده عبارت وسیله حمل و نقل پیشرفته است که مدل مفهومی مرسدس بنز به این اسم نام‌گذاری شده است. همان‌طور که کمی بالاتر ذکر شد، این خودرو از فیلم آواتار الهام گرفته و براساس یک ارگانیسم پویا شکل گرفته است. این خودرو می‌تواند با کاربران خود ارتباط برقرار کرده و به آن‌ها اجازه لمس دنیای بیرون را بدهد.

مرسدس بنز ویژن AVTR

ویژگی‌های جالب در مرسدس بنز ویژن AVTR کم نیستند. برای مثال اگر کاربر دست خود را بر روی کنترلر مرکزی قرار دهد، نبض وی توسط خودرو ارزیابی می‌شود. نمایشگر بزرگی در قسمت مرکزی خودرو قرار دارد که برای شما شرایط سفر مجازی به دنیای دوردست را فراهم می‌کند. نورپردازی درونی خودرو نیز مطابق فیلم آواتار و منازل مردم ناوی صورت گرفته است. صندلی‌ها، داشبورد و سایر قسمت‌های کابین خودرو نیز از مواد بازیافتی نظیر چرم مصنوعی شکل گرفته‌اند. همچنین اگر به تصاویر مرسدس بنز ویژن AVTR دقت کنید، متوجه خواهید شد که این خودرو فرمان ندارد.

مرسدس بنز ویژن AVTR

عجایب فراوان در یک مدل مفهومی

کمی در مورد طراحی ظاهری صحبت کنیم. سبک کلی مرسدس بنز ویژن AVTR شبیه به سدان‌های جمع و جور اسپرت طراحی شده که ارتفاع کمی از سطح زمین دارند. الهام‌گیری از دنیای آواتار در این قسمت نیز دیده می‌شود، جایی که این خودرو حرکات یکی از موجودات بومی سیاره پاندورا یعنی بنشی را تقلید می‌کند. مرسدس بنز در قسمت عقبی خودرو از ۳۳ عدد فلپ چندمنظوره بهره گرفته که به پایداری بهتر خودرو کمک می‌کنند. چراغ‌های جلو و عقب خودرو حالتی پویا دارند و شبیه به عروس‌های دریایی فیلم آواتار طراحی شده‌اند.

مرسدس بنز ویژن AVTR

استفاده از فناوری‌های دوست‌دار محیط زیست در مرسدس بنز ویژن AVTR چشمگیر است. برای نمونه باتری این خودرو ارگانیکی بوده و از مواد بازیافتی ساخته شده است. باتری ۱۱۰ کیلوواتی گرافینی که برای استفاده در مرسدس بنز ویژن AVTR در نظر گرفته شده، هیچ فلز خاصی نداشته و به راحتی به محیط زیست باز می گردد. اگرچه این خودرو تنها یک مدل مفهومی است و قرار نیست به صورت انبوه مونتاژ شود، اما موتور الکتریکی آن ۴۷۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. باتری نیز قادر است با هربار شارژ مسافتی برابر با ۷۰۰ کیلومتر را طی کند.

مرسدس بنز ویژن AVTR

مرسدس بنز ویژن AVTR تحرک جالبی دارد و می‌تواند با زاویه ۳۰ درجه حرکات جانبی انجام دهد. این مورد باعث افزایش جنب و جوش خودرو می‌شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 534157 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟