آب‌نبات پوست پرتقال و انواع مرکبات

مرکبات شاید پر استفاده‌ترین و مورد اقبال‌ترین میوه‌ها باشند. این میوه‌های پرخاصیت و سرشار از ویتامین C، بسیار هم پرکاربرد هستند. شما می‌توانید با گوشت آنها شربت، مربا و مارمالاد و انواع کیک و دسر‌های خوشمزه را درست کنید و همچنین پوست آن‌ها را نیز تبدیل به ترشی و مربا کنید در عین حال که می‌توانید آن‌ها را شیرین کرده و در خورش یا برنج ریخت. شیرین کردن خلال‌ها به شیوه‌ای دیگر به ما آب‌نبات شکری خوشمزه می‌دهد و این همان چیزی است که ما قصد درست کردن آن را داریم.
مواد لازم
پرتقال: ۴ عدد (می‌توانید از تعداد برابر پرتقال و گریب فروت استفاده کنید)
لیموی زرد: ۴ عدد
شکر: ۲ پیمانه
آب: ۱ پیمانه (برای شربت)
شکر ریز برای پوشش روی آن‌ها
طرز تهیه
۱. دو انتهای مرکبات را جدا کنید. پوست آن‌ها را به صورت ۴ برش عمودی یا بیشتر برش بزنید که این بسته به اندازه میوه است. پوست سفید آن‌ها را جدا کنید. این پوست موجب تلخی آن‌ها می‌شود. توجه کنید اگر پوست سفید را جدا کنید، موقع تبدیل شدن به پوست‌های نازک سفت‌تر شده و چرمی‌تر می‌شوند. پوست‌ها را به نوار‌های نیم سانتی برش بزنید.

آشپزی
۲. این پوست‌ها را داخل قابلمه آب به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. آن‌ها را در آبکش ریخته و آب را کاملا تخلیه کرده و دور بریزید. آن‌ها را بشویید. این فرایند را یک یا دو بر دیگر تکرار کنید تا طعم تلخ کاهش یابد.

آشپزی
۳. آب تازه و شکر را داخل قابلمه بریزید و آن‌ها را به جوش برسانید. چند دقیقه بگذارید بجوشد تا شکر حل شود. بعد از حل شدن شکر، پوست مرکبات را اضافه کنید، حرارت را کاهش دهید تا به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به آرامی قل بخورند. گاهی آن‌ها را بهم بزنید. تا زمانی که پوست مرکبات نرم شوند و شربت هم کمی حالت شربت سبک داشته باشد.

آشپزی
۴. از یک کفگیر سوراخ استفاده کنید تا چندین پوست پرتقال را در یک زمان برداشته و شربت اضافی از سوراخ کفگیر به مدت چند ثانیه از آن خارج شود. پوست‌های مرکباتی داغ و مرطوب را داخل کاسه شکر بگذارید و آن‌ها را داخل شکر بغلتانید تا شکری شوند.

آشپزی
۵. پوست مرکبات شکری را روی توری شیرینی پزی یا توری کباب‌پزی بگذارید تا خنک شده و به طور کامل خشک شوند. ۱ تا ۲ روز بگذارید روی توری بمانند.
۶. آن‌ها را داخل ظرفی دربسته در جایی خنک و خشک بگذارید. به این ترتیب می‌توانید آب‌نبات پوست پرتقال را به مدت یک ماه نگهداری کرد. اگر آن‌ها را در فریزر بگذارید می‌توانید به مدت چند ماه نگهداری کنید.
نکات مهم
اگر متوجه شدید که آب‌نبات پوست پرتقال پس از مدتی سفت شده، نگران نباشید؛ آن‌ها وقتی بمانند نرم می‌شود و بخصوص وقتی که در دستورالعمل‌های شیرینی و آشپزی استفاده شوند.
برای اینکه آب‌نبات پوست پرتقال شما نرم‌تر شود، زمان خشک شدن را محدود کرده و مرحله ریختن شکر روی آن‌ها را حذف کنید سپس آن‌ها را داخل کیسه بریزید و در یخچال یا فریزر نگهداری کنید.
خلال شیرین شده تقریبا با چنین روشی درست می‌شود، اما خلال‌های مخصوص شیرین پلو معمولا نازک‌تر و کم عرض‌تر هستند و همچنین روی آن‌ها شکر پاشیده نمی‌شود همچنین خشک نمی‌شوند. شما می‌توانید از همین روش با توصیفی که گفته شد، برای درست کردن خلال استفاده کنید.
برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 521432 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟