خاطرات فضایی 2 فضانورد روسیه ای و ترکیه ای

به گزارش رکنا ، فضانورد روسیه‌ای گفت: فضا دارای یک معنویت بزرگ است و انسان را مجبور به تفکر می‌کند من در هر سه پروازم با خودم قرآن به همراه داشتم.

 ۲ فضانورد روسیه‌ای و ترکیه‌ای در مراسم افتتاحیه هفته جهانی فضا که صبح امروز در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، حضور داشتند.

در ابتدا اناتولی استرابارسکی فضا نورد ترکیه‌ای به منظور انتقال تجربیاتش از فضانوردی گفت: انچه برای من بسیار جالب بود، کره زمین مثل کره‌ای پوشیده از آب به نظر می‌رسید و وقتی از سمت اقیانوس آرام به کره زمین نگاه می‌کنید فقط آب مشاهده می‌شود.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر دوربین‌های مناسبی در دست فضانوردان است، ولی در آن زمان با امکانات کم ما فقط آب را از زمین مشاهده می‌کردیم.

اناتولی گفت: کره زمین ما از قشنگترین و زیباترین کره‌ها در فضاست لذا باید جوانان تلاش کنند تا فضا را بیشتر بشناسند. وی گفت: در منطقه خلیج فارس دود سیاه به دلیل استخراج نفت و جزیره‌هایی متشکل از پلاستیک دیده می‌شود و همه این‌ها ناشی از سیاست سیاستمداران است.

همچنین موسی بایف فضانورد روسیه‌ای تاکید کرد: من سه بار به فضا رفتم و نخستین پروازم بیست و پنج سال پیش بود و همه پرواز‌های من، طولانی مدت بودند و ۲۰۸ روز را شامل می‌شد.

وی ادامه داد: بعد از فروپاشی شوروی یک مدال قهرمانی از قزاقستان گرفتم مسیر من در فضا نوردی غیر معمول بود، ولی کسی که هدف داشته باشد و برای آن تلاش کند به هدفش می‌رسد.

موسی بایف ادامه داد: من همیشه آرزوی پرواز داشتم در ابتدا به عنوان خلبان هواپیمای اکروباتیک کار خود را شروع کردم و نخستین قزاقی بودم که در فدراسیون روسیه به عنوان خلبان اکروباتیک فعالیت کردم و پس از آن توانستم با گذراندن مراحلی، به خلبانی نظامی و سپس به فضانوردی رسیدم.

وی گفت: فضا علاوه بر همه چیز‌هایی که در خود دارد یک معنویت بزرگ دارد و انسان را مجبور به تفکر می‌کند و در هر سه پروازم با خودم قرآن به همراه داشتم، ولی رسانه‌ها به آن نپرداختند، چون رسانه‌ها تحت سلطه غرب است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 507957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟