حقیقتی عجیب راجع به مغول‌ها که نمی‌دانستید!

مغول‌ها از ترس اینکه مبادا اژدهای احتمالی موجود در آب را عصبی کنند لباس‌های خود را در آب نمی‌شستند. این عقیده تا سال‌های سال مانع از شستن لباس‌های آنان بود.

مغول‌ها معتقد بودند که گروهی اژدها مسئولیت کنترل چرخه آب‌ها را برعهده دارند و در نتیجه هیچ انسانی حق دارند در آب رودخانه حمام کند یا لباس‌های خود را شستشو دهد. امپراتوری مغول، بزرگ‌ترین امپراتوری سرزمینی در تاریخ جهان، در سال 1206 تأسیس شد و قرن‌ها رونق داشت. مغول‌ها به خاطر موارد زیادی مانند تاکتیک‌های جنگی بی‌رحمانه، گزارش‌های اطلاعاتی و سیستم‌های ارسال نامه از طریق پست مشهور بودند. با این حال آنچه بسیاری از مردم نمی‌دانند این است که آنها برخی از اقدامات بهداشتی را کمتر رعایت کرده‌اند.

بسیاری از مورخان اظهار داشتند که مغول‌ها به دلیل یک خرافات رایج هرگز لباس‌های خود را نمی‌شستند. مغولان به این اسطوره اعتقاد داشتند که اژدها کنترل چرخه آب را انجام می‌دهد و شستن لباس یا حمام باعث آلوده شدن آب و اژدها می‌شود. همچنین گفته می‌شود که آنها تا زمانی که لباسشان پوسیده نمی‌شد یا خود به خود از تنشان پاره و جدا نمی‌شد همان لباس را می‌پوشیدند. تنها استثنا در این مورد در جشنواره‌ها و سایر موارد خاص بود.

بعضی از مورخان اظهار داشته‌اند که مغول‌ها بوی بدی می‌دادند و وقتی یک انبوه مغول‌ها نزدیک مکانی می‌شد، ابتدا بوی بد بدن آنها می‌رسید. گذشته از بهداشت شخصی آنها، بوی ناخوشایند بدن آنها را می‌توان به رژیم غذایی آنها که بیشتر شامل شیر مادیان، گوشت فاسد شده، کشک خشک، موش، سگ، ریشه درخت و شیر تخمیر شده بود، نسبت داد. وقتی شیر مادیان در دسترس نبود، آنها خون اسب‌هایشان را می‌نوشیدند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 498854 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟