حجم ویدیو: 9.28M | مدت زمان ویدیو: 00:01:22

شبکه تلویزیونی رویترز گزارش داد: کاخ «قصر الحسن» که در قرن هجدهم میلادی ساخته شده است قدیمی‌ترین کاخ امارات عربی متحده به شمار می‌رود. در‌های این کاخ پس از یازده سال همزمان با آغاز جام ملت‌های آسیا به روی عموم گشوده شد. قرار است مراسم‌ مختلفی در این کاخ برگزار می‌شود.

این کاخ در سال ۱۷۶۱ برای دفاع از چاه‌های آب جزیره ابوظبی ساخته شده است. این کاخ در سال ۱۷۹۳ به فرمان شخبوط بن ذیاب آل نهیان حاکم وقت ابوظبی به یک قلعه نظامی بدل شد و به سکونتگاه دائمی وی بدل شد.

این کاخ در اواخر سال ۱۹۳۰ به لطف درآمد‌های نفتی توسعه یافت و تا سال ۱۹۶۳ به کاخ امیر ابوظبی و محل برگزاری جلسات دولت بدل شد.

این کاخ پس از سال ۱۹۷۱ و زمان تشکیل کشور امارات متحده عربی و انتخاب ابوظبی به عنوان پایتخت به موزه تبدیل شد. این کاخ دوبار در سال‌های ۱۹۸۳ و همچنین امسال بازسازی شد. در طول قرن‌ها این کاخ به عنوان محلی برای اقامت خاندان سلطنتی و محل برگزاری جلسات دولت و شورای مشورتی مورد بهره برداری قرار می‌گرفت. هم اکنون این کاخ نمادی از تاریخ ابوظبی است.

کاخ قصر الحسن شاهد تاریخی تبدیل شهر ابوظبی به یک شهر بزرگ جهانی بوده است. از مرکز اداری این کاخ به عنوان محلی برای نگهداری اسناد و فیلم‌های تاریخی استفاده می‌شود.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 450062 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟