صاحب کارخانه تولید سوسک ثروتمندترین مرد جهان+ عکس

به طور بسیار عجیب و باورنکردنی در کشور چین یک کارخانه ی تولید سوسک فعالیت دارد، صحبت های صاحب این کارخانه را در ادامه ملاحضه کنید.

خبر عجیب کارخانه تولید سوسک در کشور چین ما را مشتاق کرد تا از جزئیات این خبر بیشتر بدانیم ، با سرچ بیشتر و دقیق تر متوجه شدیم که این اقدام نه تنها توسط یک کارخانه بلکه توسط افراد مختلفی که زمان و هزینه ی قابل توجهی را صرف می کنن در حال انجام است به سراغ یکی از چینی های فعال در زمینه کارخانه تولید سوسک یا به قول خودش مزرعه دار سوسک خواهیم رفت تا در مورد جزئیات و بهتر است بگوییم دلیل و اهمیت این کار را بدانیم .

یکی از کارخانه داران تولید سوسک در چین از اهمیت کارش گفت:جیان چین وانگ ، کشاورزی 43 ساله اهل استان شرقی چین، خود را کشاورز می نامد، اما هیچ چیز نمی کارد و وقتی می خواهد گله اش را بکشد تمام چیزی که نیاز دارد جارو برقی و یک لوله آب جوش است. در واقع، برخی ممکن است آقای وانگ را به خاطر کاری که انجام می دهد سرزنش کنند آقای وانگ سوسک پرورش می دهد و این باعث می شد که او نسبتا ثروتمند شود.او می گوید:" من یک میلیون یوان ، Dh605,000)سالانه در آمد دارم و انتظار می رود که محصول خود را در سال جاری چهار برابر کنم."

گام بعدی حرکت به سمت بالا بردن زنجیره ارزش است." در این مورد، "زنجیره ارزش" صنعت داروسازی چینی است که در سال های اخیر شروع به استفاده از سوسک ها به روش هایی کرده است محصولاتی که در حال حاضر در دسترس هستند عبارتند ازلوسیون برای سوختگی و قرص برای بیماری کبد، اما آن هایی که سوسک را به عنوان ماده پزشکی ترویج می کنند این توانایی را دارند که همه چیز را از طاسی، تا سردرد، ایدز HIV را درمان کنند.

لیو با در دانشگاه کشاورزی شاندونگ و رئیس انجمن می گوید:" ما دقیقا نمی دانیم چه چیزی باعث می شود سوسک ها تا این حد قدرتمند شوند، اما فکر می کنیم، به دلیل نحوه زندگی و تغذیه، آن خواص ضد باکتریایی قوی دارد. با این حال، آقای وانگ فکر می کند که قدرت آن ها از توانایی شگفت انگیز آن ها برای زنده ماندن است. سوسک اولین بار حدود 350 میلیون سال پیش پدیدار شد و جان سالم بدر برد. حشرات همچنین قادر به تحمل سطوح بالایی از تشعشع هستند و تا یک ماه بدون غذا یا 40 دقیقه بدون هوا دوام می آورند.

آقای وانگ می گوید:" سوسک یک فسیل زنده است به همین دلیل، او همچنین سوسک در روغن و فلفل چیلی را می خورد و همچنین آن ها را به سگ خانگی خود می دهد. اما آقای وانگ تصدیق می کند ممکن است مدتی طول بکشد تا عموم افراد را به این روش هدایت کند، حتی با وجود این که پخت وپز چینی و داروهای سنتی اغلب شامل مواد غذایی مانند پاهای مرغ،  صفرا و ترشحات وزغ هستند.

فشار عمومی برای رها کردن برخی از این مواد به دلیل نگرانی های زیست محیطی و بشر دوستانه، از جمله کمپینی که هفته گذشته توسط خانواده سلطنتی بریتانیا آغاز شد و خواستار پایان دادن به تجارت غیرقانونی حیات وحش شد، این است که شرکت های پزشکی را مجبور می کند تا به دنبال مواد اولیه باشند از این رو رونق کشاورزی سوسک از بین رفته است.

شمردن آنها دشوار است زیرا نامنظم هستند، اما آقای وانگ به تنهایی به 30 کشاورز دیگر کمک کرده است تا در سال های اخیر مغازه راه اندازی کنند.بزرگ ترین ترس آقای لیو این است که ممکن است نوعی ترس او را وادار به ترک کار خود کند.در سال گذشته، هنگامی که 1.5 میلیون سوسک از مزرعه ای در استان شرقی فرار Escape کردند، یک حادثه Incident کوچک رخ داد در آن مورد کشاورز سوسک ها را در یک ساختمان غیر قانونی پرورش داده بود که وقتی برای ناهار بیرون می رفت، با بولدوزر تخریب شد. او برگشت تا آن ها را پیدا کند که در زیر آوار می خزند.

صحبت های یکی از کارخانه داران تولید سوسک

آقای وانگ با احتیاط عمل می کند تا مطمئن شود که هیچ یک از "گله" خود را از دست نمی دهد. او مجوز برای پرورش حشرات دارد و درها و پنجره های انبار او از بتن است که درتمام زمان ها بسته است ؛ او گفت:" آن ها حیوانات گروهی هستند. اگر یک سوسک راهی پیدا کند، ممکن است همه آن ها آنجا را ترک کنند و این برای آقای وانگ که هر کیلو سوسک خود را به قیمت 120 یوآن می فروشد فاجعه ای خواهد بود. این چیزی بیشتر از قیمت گوشت و یا میوه در اکثر بازارهای چین است.

هر ساله حدود 40 میلیون سوسک را جمع آوری می کند. حدود پنج ماه طول می کشد تا بالغ شود و هر سوسک ماده بزرگ سال حدود 15 بچه تولید می کند.هنگامی که تخم ها تولید شدند، می توانند به طور جداگانه پرورش داده شوند، به این معنی که آقای وانگ می تواند با جارو برقی آنها را بیرون بکشد. سپس یک کیسه سوسک را داخل سطل آب جوش می ریزد و اجساد را خشک می کند تا در آفتاب خشک شود.

 

هزینه های پرورش سوسک بسیار کم است:اجاره الونک، برق برای گرم کن های برقی در زمستان - سوسک به دمای ثابت حدود 30 درجه سانتی گراد نیاز دارند تا به سرعت رشد کنند - و سبزیجات تازه ای که هر روز برای آن ها خرد می شود. او می گوید نگرانی اصلی او این است که اطمینان حاصل کند که سوسک ها در یک محیط تمیز پرورش می یابند، بنابراین او قفسه هایی را از کف تا سقف ایجاد کرده است که هر کدام به چهار بخش تقسیم شده اند. هر بخش یک لانه است - مجموعه ای از کاشی های بتونی چین دار در فواصل چند اینچی به هم چفت شده اند.

در نگاه اول، انبار که تاریک نگه داشته می شود، خالی است، اما وقتی آقای وانگ غذا را در قفسه های زیر لانه پخش می کند، میلیون ها جفت از آنها شروع به ظاهر شدن بین کاشی ها می کنند. چند دقیقه بعد به نظر می رسد که 15 میلیون سوسک بیرون هستند، و کلم، شلغم و هویج می خورند سر و صدای خردن آن ها شنیده می شود و بوی تعفنی به مشام می رسد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 448444 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟