نام کشورهای جهان چگونه انتخاب شده است؟

به گزارش رکنا، حتی این باور نیز وجود دارد که نام، بخشی از شخصیت هر شئ یا فرد را تشکیل می دهد.کشف نحوه نام‌گذاری کشورها امری جذاب است.تقریبا نام تمام کشورها بر اساس این موارد یعنی نام قبیله یا طایفه، نام یک شخص، ویژگی آن کشور و موقعیت ناوبری تعیین شده است.این مقاله توسط آنابل فنویک الیوت، سفرنامه‌نویس در تیم تلگراف نوشته شده است.

بیشتر کشورها به طور مطلق نام‌های خود را قبول نکرده‌اند. هلند رسما ثدرلندژ است.

کشورها نام خود را چگونه کسب می‌کنند؟فنلاند را مردمش سوامی می‌نامند. اسم کشورها اغلب از کاشفان آن‌ها و گاهی از قبایل بومی و یا حتی از فاتحان گرفته می‌شود.آمریکا به یاد آمریکو وسیوچی سیاح، فرانسه به یاد فرانکیش مهاجم و انگلستان به خاطر آنگل‌ها به این اسم‌ها نامیده شده‌اند.یونانیان و رومیان، انگلستان را «آلیون» نامیدند که احتمالا از کلمه «آلیوس» به معنای سفید اقتباس شده و اشاره ای است به صخره‌های سفید؛ یعنی اولین چیزی که روس‌ها هنگام ورودشان به انگلستان مشاهده کردند.

اسپانیا در اسپانیایی اسپانا و در لاتین، هسپانا است.یک داستان جالب درباره اصل کیک کانادا وجود دارد که به این سبب به این اسم نامیده شد:ملاحان فرانسوی که اولین بار یک دماغه بلند سنگی را دیدند، فریاد زدند: «کِل بک» که به زبان فرانسه یعنی «چه دماغه‌ای!»نام کشورها چگونه انتخاب شده است؟نام هر چیز یا هر کس، اولین چیزی است که حس و حال آن را بازگو می کند.

حتی این باور نیز وجود دارد که نام، بخشی از شخصیت هر شئ یا فرد را تشکیل می دهد.کشف نحوه نام‌گذاری کشورها امری جذاب است.تقریبا نام تمام کشورها بر اساس این موارد یعنی نام قبیله یا طایفه، نام یک شخص، ویژگی آن کشور و موقعیت ناوبری تعیین شده است.این مقاله توسط آنابل فنویک الیوت، سفرنامه‌نویس در تیم تلگراف نوشته شده است.

تاکنون این سوال برایتان پیش آمده است که انگلستان نام کشورش را از کجا آورده است؟همانند کشورهای بی‌شمار دیگر، دلیل این نام‌گذاری، قبیله اخیر ساکن (در این مورد، زوایای قرن پنجم) در آن مکان است.در حقیقت، تقریبا تمام کشورهای جهان از ۴ مورد نام‌گذاری شده‌اند:

بیله

ویژگی کشور

یک توصیف مستقیم

یک فرد مهم

این نتیجه‌گیری بر مبنای کوارتز، با آنالیز ۱۹۵ کشور لیست شده در آکسفورد دیکشنری، مختصر نام مکان‌های جهان است.نامی که به این مطالعه مبهم داده می‌شود، خودش نام محل‌های مختلف یک کشور و بررسی آن‌ها است.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

کدخبر: 448297 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟