ترسناک ترین رویداد دنیا ثبت شد/برخورد بزررگترین سیاهچاله ها

ستاره شناسان بزرگترین برخورد سیاهچاله های دوگانه را کشف کرده اند که ۹ میلیارد سال قبل اتفاق افتاده اما امواج گرانشی آن سال گذشته به زمین رسیده است.

به گزارش  دیلی میل، ستاره شناسان بزرگترین برخورد سیاهچاله های دوگانه را کشف کرده اند که ۹ میلیارد سال قبل به وجود آمده اند. این برخورد یکی از ترسناک ترین رویدادهای جهان است و به وسیله امواج گرانشی ردیابی شده است.

تاثیر آسمانی رویداد مذکور یک ابرسیاهچاله عظیم به وجود آورد که ۸۰ بار بزرگتر از خورشید است. هرچند این برخورد ۹ میلیارد سال قبل اتفاق افتاده اما امواج آن سال گذشته به زمین رسیدند و تا آن زمان ناشناخته باقی مانده بودند.

رصدخانه LIGO این رویداد عظیم را ردیابی کرده است. امواج گرانشی حاصل از برخورد ۲۹ جولای سال گذشته از کنار زمین رد شد. پس از ردیابی موج اصلی، نشانه هایی از ۳ ادغام سیاهچاله های کوچکتر در ماه آگوست نیز مشاهده شد.

به این ترتیب تاکنون ۱۰ رویداد ادغام سیاهچاله و یک برخورد ستاره نوترونی طی ۳ سال گذشته رصد شده است.گروهی از محققان بین المللی به رهبری ۱۲ ستاره شناس استرالیایی این رویداد را رصد کرده اند. اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

کدخبر: 442556 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟