عشق ثروتمندان؛ از کوسه 8 میلیون دلاری تا توالتی از جنس طلا
حجم ویدیو: 576.15K | مدت زمان ویدیو: 00:00:14

فیلم پربازدید از لاکچری ترنی عروسی جهان

 اگر آنقدر پول داشته باشیم که ندانیم با آن چه کنیم، شاید خیلی عجیب نباشد که مثلا ۸ میلیون دلار را صرف خرید یک کوسه کنیم یا با ۲ میلیون دلار وان و توالتی از جنس طلا بخریم. طبق بررسی ها، میلیاردرهای دنیا سالانه ۸۰ میلیون دلار پول خرج می کنند. در ادامه به ۱۰ چیز عجیب و بسیار گران قیمتی می پردازیم که ثروتمندترین افراد دنیا پول های خود را خرج آن ها می کنند.

۱- بلیت سفرهای فضایی

اشتون کوچر و کیتی پری، از سلبریتی های محبوب دنیای سینما Cinema و موسیقی، جزء کسانی هستند که بلیت تور گردشگری فضایی شرکت ورجین گلکتیک Virgin Galactic)) را خریداری کرده اند. ریجارد برنسون، مدیر شرکت ورجین گلکتیک، در ماه مه سال میلادی جاری اعلام کرد بعد از ۲ یا ۳ سفر آزمایشی، تور گردشگری فضایی این شرکت آغاز خواهد شد.

در سال ۲۰۱۲، کوچر با پرداخت ۲۰ هزار دلار، بلیت ۲۰۰ هزار دلاری این سفر فضایی را رزرو کرد. کیتی پری هم در سال ۲۰۱۰، بلیت ۲۰۰ هزار دلاری این تور را به عنوان هدیه ی تولد برای همسر سابقش، راسل برند خریداری کرد.

۲- فسیل و حیوانات عجیب

وقتی پول تان از پارو بالا برود، عجیب نیست که چند صد هزار دلاری را خرج خریدن بقایای موجودی کنید که میلیون ها سال از مرگش می گذرد. در سال ۲۰۱۷، نیکولاس کیج با پیشنهاد مبلغی بالاتر از لئوناردو دیکاپریو، یک جمجمه ی دایناسور کشف شده از کشور مغولستان را به مبلغ ۲۷۶ هزار دلار خریداری کرد. البته بعدها با معلوم شدن سرقتی بودن جمجمه، کیج مجبور شد آن را به مقامات کشور امریکا تحویل دهد.

در ماه ژوئن سال جاری میلادی، در جریان یک مزایده در شهر پاریس، یک خریدار ناشناس فسیل دایناسوری که تصور می شود متعلق به گونه ی آلوساروس است را حدود ۲/۶ میلیون دلار خریداری کرد.

در سال ۲۰۱۴، استیو کوهن، سرمایه گذار میلیاردر امریکایی، یک کوسه ی حفاظت شده به طول ۴ متر را به مبلغی بین ۸ تا ۱۲ میلیون دلار خریداری کرد.

۳- دستشویی ها و حمام هایی از جنس طلا

یکی از کارهایی با آن می توانید نشان دهید غرق در پول و ثروت هستید این است که تا جایی که می توانید اطراف تان را پر از طلا کنید. یک جواهرساز هنگ کنگی ۳/۵ میلیون دلار را صرف ساخت دستشویی ای تماماً از طلا و جواهرات گران قیمت کرد. در این دستشویی یک توالت فرنگی از طلای ۲۴ عیار وجود دارد. این دستشویی طلا در سال ۲۰۰۱ ساخته شد و به عنوان گران قیمت ترین دستشویی دنیا در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است.

مایک تایسون، بوکسور مشهور سابق هم یک بار وان حمامی از طلای ۲۴ عیار را به قیمت ۲/۲ میلیون دلار خریداری کرد.

۴- جزایر شخصی

ابر پولدارها علاقه ی زیادی به خرید جزیره دارند. در سال ۲۰۱۲، لری الیسون، بنیانگذار شرکت نرم افزاری اوراکل، ۹۷ درصد از یکی از جزایر ایالت هاوایی به وسعت ۳۶۴ کیلومتر مربع را به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار خریداری کرد.

سر ریچارد برنسون، مدیر شرکت ورجین گلکتیک، در سال ۱۹۷۹ یکی از جزایر بریتیش ورجین (British Virgin Islands) به نام نکر (Necker) را به مبلغی حدود ۳۲۰ هزار دلار خریداری کرد.

لئوناردو دیکاپرو، بازیگر Actor مشهور هالیوودی هم در سال ۲۰۰۵، جزیره ی بلک ادور کی (Blackadore Caye) را به مبلغ ۱/۷۵ میلیون دلار خریداری کرد. این بازیگر پرطرفدار با ارزش تخمینی ۲۹ میلیون دلار، در سال های اخیر به یک فعال محیط زیست هم تبدیل شده است. در جزیره ی دیکاپریو یک هتل سازگار با محیط زیست در دست ساخت است که برق آن به طور کامل از انرژی های تجدید پذیر تأمین خواهد شد. این هتل قرار است تا پایان سال میلادی جاری افتتاح شود.

۵- ابر کشتی های تفریحی لوکس

بعضی از ثروتمندترین افراد دنیا، صاحب ابر کشتی های بسیار مجللی هستند. رومن آبراموویچ، میلیاردر روس، کشتی تفریحی اش به نام اکلیپس (Eclipse) را در سال ۲۰۱۰ خریداری کرد. گزارش های مختلفی در مورد قیمت این کشتی وجود دارد، از ۶۰۰ میلیون دلار گرفته تا یک میلیارد دلار. کشتی تفریحی اکلیپس، دو باند فرود هلیکوپتر، سیستم دفاعی پرتاب موشک، دو استخر شنا، سینما، آرایشگاه و رستوران دارد.

دیوید گفن، سرمایه گذار امریکایی و از چهره های بانفوذ صنعت سرگرمی، یک ابر کشتی تفریحی ۵۹۰ میلیون دلاری به اسم رایزینگ سان (Rising Sun) دارد که در آن یک زمین بسکتبال و ۱۸ اتاق برای استراحت مهمانان کشتی وجود دارد. در سال ۲۰۱۷، گفن در کشتی تفریحی اش میزبان رئیس جمهور سابق امریکا، باراک اوباما و خانواده اش بود.خلیفه بن زاید آل نیهان، رئیس امارات متحده ی عربی، صاحب بزرگ ترین کشتی تفریحی موتوری دنیا به طول ۱۸۰ متر است که ۶۰۰ میلیون دلار برای ساخت آن هزینه شد.

۶- هواپیماهای خصوصی

هواپیماهای خصوصی از دیگر چیزهایی هستند که ابر پولدارها علاقه ی زیادی به ولخرجی برای آن ها دارند. در سال ۲۰۰۷، یکی از شاهزادگان سعودی به نام ولید بن طلال، یک هواپیمای بزرگ مسافربری دو طبقه به نام فلایینگ پلس (The Flying Palace) را به مبلغ ۳۱۹ میلیون دلار خریداری کرد. بعد از بازسازی هواپیما، ارزش آن به ۵۰۰ میلیون دلار افزایش یافت و ولید بن طلال بدون معطلی آن را به یک خریدار ناشناس فروخت.آلیشر اوسمانوف، تاجر روس و یکی از ثروتمندترین افراد در روسیه، یک هواپیمای تجاری مدلAirbus A340-300 دارد. این هواپیما حداقل ۳۵۰ میلیون دلار قیمت و حداکثر ۲۷۷ نفر ظرفیت دارد.جف بزوس، مدیر شرکت آمازون و ثروتمند مرد دنیا، یک جت شخصی مدلGulfstream G650ER به ارزش ۶۵ میلیون دلار دارد.بیل گیتس، مدیر شرکت مایکروسافت هم یک هواپیمای ۴۰ میلیون دلاری از مدلBombardier BD-700 Global Express دارد.

۷- وسایل صحنه و یادبودهای فیلم های سینمایی

اگر میلیون ها یا میلیاردها دلار پول داشتید، حاضر بودید وسایل و لوازم فیلم های مورد علاقه تان را بخرید؟ ثروتمندان زیادی هستند که چنین کاری می کنند. در سال ۲۰۱۳، ایلان ماسک، مدیر شرکت تسلا، ماشین شخصیت سینمایی جیمز باند به نام لوتوس اسپریت (Lotus Esprit) در فیلم «جاسوسی که دوستم داشت» (The Spy Who Loved Me) را به مبلغ ۸۸۶ هزار دلار خریداری کرد.این ماشین در فیلم تبدیل به زیردریایی می شد. ماسک در اینباره می گوید: «وقتی فهمیدم در واقعیت تغییر حالت نمیده حالم گرفته شد. حالا میخوام تبدیلش کنم به یه ماشین تسلای الکتریکی و سعی میکنم کاری کنم که واقعا تغییر حالت بده.»

۸- کلکسیون های بزرگ ماشین

اغلب ثروتمندترین افراد دنیا به جمع آوری ماشین علاقه دارند. بیل گیتس، مدیر شرکت ماکروسافت، یکی از آن کلکسیونرهای عشق ماشین است. بعد از تأسیس شرکت ماکروسافت، اولین ولخرجی بزرگ گیتس برای خرید یک پورشه ی ۹۱۱ بود. در پارکینگ های متعدد خانه ی بزرگ گیتس ۲۳ ماشین وجود دارد.ایلان ماسک، مدیر شرکت تسلا هم علاوه بر ماشین جیمز باندی اش، ماشین های زیادی داشته است، از ماشین های مدرن و اسپورت گرفته تا ماشین های کلاسیک.

۹- شهر

اگر علاقه ای به خریدن جزیره نداشته باشید، می توانید یک شهر کوچک را بخرید. در سال ۱۹۸۹، کیم بیسینگر، بازیگر امریکایی، به همراه چند سرمایه گذار دیگر، شهر ۸ کیلومتر مربعی براسلتون (Braselton) در ایالت جورجیای امریکا را به مبلغ ۲۰ میلیون دلار خریداری کرد. بیسینگر قصد داشت زمین های کشاورزی این شهر را به جاذبه ی توریستی و استودیوی فیلمسازی تبدیل کند، اما بعدها در جریان ورشکستگی مالی اش این شهر به مزایده گذاشته شد.

۱۰- پاسپورت دوم

یکی دیگر از نشانه های ثروتمند بودن داشتن پاسپورت دوم است. ثروتمندها پاسپورت دوم را نمادی از موقعیت اقتصادی خود می دانند. آن ها با این کار به دوستان خود نشان می دهند ثروت شان به اندازه ای است که استطاعت گرفتن پاسپورت دوم را دارند.

در بسیاری از کشورها مانند امریکا، برای گرفتن تابعیت باید از معیارهای قانونی آن برخوردار باشید. اما در کشورهای دیگری مثل اتریش، قبرس، مالتا، ترکیه و بعضی از جزایر منطقه ی کارائیب، می توانید تابعیت کشور را خریداری کنید. هزینه ی خرید تابعیت کشورها از ۱۰۰ هزار دلار شروع می شود.

برای گرفتن تابعیت کشور مالتا باید حدود یک میلیون دلار هزینه کنید. این هزینه در کشور قبرس حدود ۲/۳ میلیون دلار است. پاسپورت اتریش هم ۲۳/۷ میلیون دلار قیمت دارد. خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 432451 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟