مقابله با بوی بد پا با چای کیسه ای

1-چای کیسه ای برای رفع بوی بد پا:

چای می تواند نسخه ی خانگی و گیاهی برای رفع بوی بد پا که بر اثر استفاده از کفش و موارد اینچنینی ایجاد می شود باشد ، برای این منظور کافیست پاهای تان را به مدت 20 دقیقه در یک ظرف پر از چای کیسه ای خوب دم کشیده و البته سرد شده قرار دهید تا بوی آزاردهنده از پایتان رفع شود.

2- براق کردن آینه با چای کیسه ای:

اگر با تمیز کردن آینه اتاقتان براقیت و شفافیت دلخواه را نمی بینید می توانید با استفاده از چای آن را ایجاد کنید . برای این کار یک پارچه نرم را آغشته به چای دم کشیده و سرد شده کنید و تمام سطح آینه را با آن تمیز کنید ، بلافاصله بعد از خیس شدن آینه با دستمال آغشته به چای با یک دستمال خشک آینه را تمیز کنید تا شفافیت آن را به وضوح ببینید.

3- حالت دادن به موها رفع بی حالتی مو:

برای آنکه بی حالتی موهایتان را رفع کنید می توانید موها را با چای خوب دم کشیده و ولرم آبکشی کنید ، دقت داشته باشید که موهایتان باید خشک باشد.

4- چای کیسه ای برای رفع قرمزی چشم ها:

روشی ساده و البته آشنا برای اکثر شما ، استفاده از چای کیسه ای. برای این کار دو عدد چای کیسه ای را داخل قوری و یا لیوان آب جوش قرار دهید و بعد از چند دقیقه زمانی که چای کاملا رنگ پس داد و محتویات داخل کیسه به خوبی خیس شد آنها را از داخل آب گرم خارج کرده و اجازه دهید کمی خنک شوند تا روی چشمانتان قرار دهید.

5- رفع تاول و جلوگیری از عفونت تاول ها:

به گزارش Mommysavers برای جلوگیری از عفونت تاول و همچنین رفع سریع آنها چای کیسه ای مرطوب گرم را در محل مورد نظر (تاول زده) قرار دهید.

6- سوختگی تیغ اصلاح:

اگر بعد از اصلاح موهای زائد بدن با استفاده از تیغ دچار سوختگی و خارش شدید شده اید می توانید چای کیسه ای مرطوب را روی محل حساس شده قرار دهید.

7- درمان خونریزی لثه با چای کیسه ای:

به گزارش Reader’s Digestبرای درمان و پایان دادن به خونریزی های لثه یک عدد چای کیسه ای که با آب سرد مرطوب شده است را روی لثه قرار دهید.

8- حفظ گیاهان از شر آفات و دفع حشرات مضر :

اگر باغچه و یا گلدان شما توسط آفات و حشرات احاطه شده است و اسپری کردن سموم هم کارساز نیست می توانید یک یا دو عدد چای کیسه ای مرطوب را پای گلدان و کنار باغچه قرار دهید.

9- رفع آکنه با چای کیسه ای:

ساده ترین راه حل رفع آکنه شاید استفاده از چای باشد ، برای این منظور صورتتان را با چای سبز بشویید.

10- رفع کبودی از کاربردهای چای کیسه ای:

برای رفع کبودی با استفاده از چای باید چای کیسه ای (چای سیاه) مرطوب را به مدت 5 دقیقه روی محل کبودی قرار دهید.

11- چای کیسه ای درمان سریع آفتاب سوختگی:

با استفاده از چای می توانید آفتاب سوختگی و قرمزی پوستتان را که ناشی از تابش طولانی مدت نور خورشید است را رفع کنید.چای کیسه ای را داخل آب سرد قرار داده و اجازه دهید تا به خوبی مرطوب شود سپس آن را روی محل آفتاب سوخته بگذارید تا تاثیر فوق العاده آن را ببینید.

12- درمان ترک خوردگی لبها از کاربرد چای کیسه ای:

به گزارش Prevention برای رفع ترک های روی لب یک عدد چای کیسه ای (چای سیاه) را روی ترکهای لب فشار دهید تا سلول های آسیب دیده را ترمیم کند.

13- رفع چین و چروک پوست با چای کیسه ای:

چای سبز خنک شده راه چاره رفع چین و چروک پوست صورتتان است ، برای این کار دستمال و یا حوله ی کاغذی را آغشته به چای سبز کرده و روی پوست صورتتان قرار دهید.

چند دقیقه صبر کنید تا به خوبی جذب پوستتان شود.

14- بهبود گزش حشرات با چای کیسه ای:

به گزارش TODAY با قرار دادن چای کیسه ای مرطوب روی محل گزیدگی ، گزش حشرات را تسکین ببخشید.

15-شستشوی راحت ظروف چرب

اگر حجم زیادی از ظرف های نشسته وجود دارد و ماده شیمیایی و زمان کافی برای شستن آنها وجود ندارد. ظرف ها را یک شب در سینک ظرفشویی بخیسانید و یک بسته چای کیسه ای را در آن بیاندازید؛ صبح روز بعد ظرف ها به راحتی از چربی و آلودگی پاک می شوند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

 

کدخبر: 427580 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟