چشم ترامپ دنبال اموال کشورهای عربی است!

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، سید حسن نصرالله در ادامه تصریح کرد: «در سخنرانی‌های ترامپ Trump حقوق بشر و دموکراسی جایی ندارند. او با لحنی اهانت‌بار و سخیف درباره هم‌پیمانانش صحبت می‌کند و موجی از اهانت‌های شخصی را به دولت‌ها و ملت‌ها روا می‌دارد و در مقابل این خوار و خفیف کردن‌های هر روزه ترامپ نسبت به همپیمانانش،آنها تنها سکوت می‌کنند و لبخند می‌زنند.»

او در ادامه با بیان اینکه بخشی از حرف‌های ترامپ رعب‌آور و برای ایجاد وحشت است، افزود: «اما همین سخنان او، نگاه دولتش را به کشورهای عربی که میلیاردها دلار صرف خرید تسلیحات از امریکا می‌کنند، افشا می‌کند.» دبیرکل حزب‌الله در ادامه، از حکام کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس خواست میان اهانت‌های ترامپ و زندگی عزتمندانه یکی را انتخاب کنند. نصرالله آنها را به آشتی و همکاری و گوش دادن به خواسته ملت‌هایشان و حل مشکلات فراخواند.نصرالله در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره ادعاهای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در رابطه با اینکه حزب‌الله موشک‌هایش را اطراف فرودگاه بین‌المللی حریری در بیروت ذخیره کرده، گفت: «آنچه به مقاومت مربوط می‌شود سیاست ما در زمینه پیچیدگی ساختار آن است، از این رو ما نمی‌خواهیم به اتهامات بنیامین نتانیاهو پاسخی دهیم. پاسخ دادن یا تکذیب کردن حرف‌های نتانیاهو و آویخای ادرعی سخنگوی ارتش اسرائیل اشتباه است. سیاست ما در امور نظامی و تسلیحاتی و توانمندی و قابلیت‌های مقاومت همان پیچیدگی سازنده یعنی سکوت هدفمند است زمانی که نتانیاهو صحبت می‌کند حزب‌الله در فلان مکان سلاح دارد ما باید پاسخ دهیم اما این کار را نمی‌کنیم.»او در پایان درباره تشکیل دولت لبنان نیز خواستار تسریع در اجرای آنچه به منافع ملت مربوط است؛ نه براساس اهداف حزبی شد و بر لزوم اجرای وظایف از سوی وزارتخانه‌های مربوطه حتی در دولت موقت تأکید کرد.

تحریم علیه حزب‌الله

مجلس سنای امریکا روز جمعه طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله را به تصویب رساند تا فشارها علیه این جنبش را تشدید کند. طرح «اصلاحیه‌های جلوگیری از تأمین مالی بین‌المللی حزب‌الله 2017» که هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در مجلس سنا از آن حمایت کردند، خواستار برخی اصلاحات در نسخه سال 2015 مصوبه‌ای با همین محتوا شده است.

به موجب این طرح، «اشخاص خارجی» که «آگاهانه از فعالیت‌های درآمدزایی یا جذب نیرو برای حزب‌الله حمایت می‌کنند یا به آن کمک می‌کنند» تحریم می‌شوند.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

کدخبر: 425221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟