قبرستان عمودی که بیشتر شبیه به یک برج بلند است+عکس

در این بخش عکس های جالب از قبرستان عمودی را می توانید مشاهده کنید. با وجود حدود ۱۰۰ میلیارد فرد مرده ای که درحال حاضر دفن می شوند یا به گونه ای دیگر روی سیاره زمین نگهداری می شوند جای تعجب ندارد که فضایی برای آرامگاه آنها پیدا نکنیم. حالا که دیگر دو متر زیر زمین رفتن برای همیشه عملی نیست.

معمارهای جهان به جای قبرستان های زمینی پراکنده چشم به آسمان دوخته اند. امروز گورستان های بلند مرتبه روز به روز رواج بیشتری پیدا می کند و بلندترین آنهاMemorial Necrópole Ecumênica در سانتوس برزیل است.وقتی این قبرستان در سال ۱۹۸۳ ساخته شد.

ساختمان بسیار کوچکی بود اما تقاضا برای چنین گورستان های سر به فلک کشیده ای که چشم انداز خوبی هم داشته باشند آنقدر زیاد بود که گسترش آن تا به امروز که نام بلندترین قبرستان عمودی جهان را از آن خود کرده است ادامه یافت. در حال حاضر این قبرستان ۱۰۸ متر ارتفاع دارد و دارای ۲۵۰۰۰ واحد یا همان آرامگاه است.

همچنین چندین سردخانه، مقبره، یک باغ طاووس دارای آبشار و حتی یک نمازخانه و بوفه روی سقف خود دارد.می دانیم که چند قبرستان در سراسر جهان هستند که توریست های سراسر دنیا را به خود جذب می کند اما این گورستان عمودی یکی از پر بازدیدترین مکان ها در سانتوس برزیل است.

معمار این ساختمان مرتفع می گوید گورستانش در میان گردشگران شهرت عجیبی دارد که به خاطر ظاهر عجیب و غریب ساختمانش است.البته این بنا از چندین جناح تشکیل شده است و بسته به چشم اندازی که داشته باشند آرامگاه های آن نیز قیمت متفاوتی خواهد داشت.

شاید نتوان به آسانی به این پرسش پاسخ داد که آیا داشتن چشم انداز زیبا برای فردی که مرده است اهمیت دارد؟ اما هرچه باشد مردم برای این لذت جاودانی پول های هنگفتی پرداخت می کنند. همچنین آراگاه های طبقات بالاتر از دیگران بسیار گرانتر هستند چرا که قرار است در مقایسه با یک قبرستان معمولی زیرزمینی ۱۸۰ متر به بهشت نزدیک تر باشد!جالب است بدانید که اجاره سه ساله تدفین در این ساختمان غول آسا ۱۰ هزار تا ۳۵۰۰۰ رئال برزیل (بین ۵۹۰۰ و ۲۱۰۰۰ دلار) است که بسته به اینکه در کدام قسمت این گورستان باشد متفاوت است و تمدید دوره اجاره هم بعد از چندسال گران تر می شود. البته برای کسانی که توانایی مالی بیشتری دارند گزینه های گرانتری هم وجود دارد مثل آرامگاه های خانوادگی با اتاق های مخصوص یابود که ۱۷۴۰۰۰ رئال (۵۴۰۰۰ دلار) است.از دیگر گورستان های عمودی مرتفع سراسر جهان می تواند به شهرهای اموات در تایوان و نیز اسرائیل و هندوستان اشاره کرد.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

زنم خائن بود سرش را بریدم! / با چشمان خودم دیدم! +عکس

تایید فساد مردان عراقی با زنان ایرانی در مشهد توسط یک مقام!

تجاوز خونین پسر همسایه به شیلا 11 ساله در اتاق خواب + عکس

سلفی بی شرمانه پرستاران با یک جسد +عکس

ناگفته های تلخ فریده از بی شرمی های پسرش

تجاوز به زن جوان در صحنه سرقت! + عکس

شیلا زن نیما بود اما از فرشاد بچه دار شد !

اعدام پریا استاد 34 ساله دانشگاه / او وقتی به هوش آمد همه چیز را باخته بود !

خواستگار شیطان صفت ریحانه را با 2 مرد به حجله اجباری برد

بلای هولناکی که بر سر نسرین زن چاق تهرانی در بیمارستان آمد

فیلم های مستهجن برای بی آبرو کردن یک مرد / زن دوستانش را به اتاق شوهرش فرستاد

نقشه شوم دختر جوان در سفر با مدیرعامل شرکت به دوبی / عکس های غیر اخلاقی رییس را به دادگاه کشاند !

سوسن برای یک شب عقد موقت می شد / نمی دانم بچه ام از کدام مرد است

 

 

کدخبر: 412966 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟