نوجوانان هندی قله اورست را فتح کردند + عکس

به گزارش رکنا، در ماه می ۵ نوجوان هندی که در یک روستای دور افتاده زندگی می‌کردند، توانستند با اراده راسخ قله اوست را فتح کرده و نام خود را در تاریخ کوه نوردی حک کنند. " هنوزم گاهی اوقات از خود می‌پرسم که آیا واقعا ما این کار را به سر انجام رسانده ایم " این جملات را مانیشا دورو ۱۸ ساله می‌گوید که پرچم هند را بر فراز کوه اورست در ساعت ۴:۳۰ بعد ظهر در تاریخ ۱۶ می‌بر افراشته است.

وی همچنین به خبرگزاری بی بی سی گفت: فتح قله اورست همان چیزی بود که یک سال پیش حتی به دهنش هم خطور نمی‌کرد. اما زمانی که به قله رسیدم در چند ثانیه تمام زندگی ام همانند فیلمی کوتاه از برابر چشمان تداعی شد.

مانیشا یکی از اعضای تیم کوه نوری ۱۰ نفره بود که گام بزرگی در تحقق این هدف برداشته بود. این کوه نورد که از یک منطقه بسیار معمولی در ایالت غربی ماهاراشترا هند رشت یافته بود، توانست با پشتکار فراوان قله پوشیده از برف هیمالیا را فتح کند، این همان رویای دیرینه هر کوه نوردی است. این در حالی است که تنها ۵ نفر از اعضای این تیم موفق به فتح قله شدند که مانشا هم جزء آنان بود.

قله اورست با ارتفاع ۸,۸۴۸ متر (۲۹,۰۲۹ فوت) از سطح زمین بلند‌ترین قله جهان به حساب می‌آید و تمام کوه نوردان از شهرت این قله به علت صعب العبور بودن آن آگاهی دارند. تاکنون بیش از ۲۰۰ از کوه نورد در این راه جان خود را از دست داده اند و به منظور آماده شدن برای این سفر دشوار نیاز به ماه‌ها آموزش و تمرین دارند.

یکی دیگر از اعضای تیم کوه نوردی دختری به نام مالانا پورنا است که موفق شد در سن ۱۳ سالگی قله اورست را فتح کند. به گفته سایر اعضای تیم این نوجوان به آنان برای رسیدن به این هدف بزرگ روحیه بسیار داده است.

" من کمپ اصلی را رها کردم، اما دوستم که با من همراه بود متاسفانه در میان راه مریض شد و از ادامه راه باز ماند. پس مجبور شدم از ارتفاع ۲۱.۰۰۰ فیت به پایین قله به همراه دوست بیمارم بازگردم چرا که اگر حتی لحظه‌ای درنگ می‌کردم با مرگ رفیقم رو به رو می‌شدم. اما این اتفاق مرا از رسیدن به روئیایم باز نداشت. بسیار مصمم بودم و توانستم بار دیگر به کوه اورست بروم و کار ناتمام خود را به سر انجام برسانم " این جملات را ویکاس ۱۹ ساله از خاطرات سفر بیان کرده است.

همانند سایر کوه نوردان آنان کار خود را از سمت نپال و در فصل بهار آغاز کردند. در واقع زمانی که چند هفته از فصل بهار گذشته و قدرت وزش باد کمتر شده است. در این فصل به بیش از ۳۰۰ کوه نورد اجازه داده می‌شود تا قدم به کوه اورست بگذارند. ناگفته نماند که این سفر هزینه بسیاری را بر دوش کوه نوردان به جای می‌گذارد، بیش از هزاران دلار در این مسیر خرج می‌شود.

یکی از مقامات ارشد که برای اولین بار این ایده به دهنش خطور کرد تا جوانان روستای دور افتاده را به این ماموریت خاص بفرستد، موفق شد تا دولت ماهاراشترا هند را متقاعد کند که مبلغ ۴۰ میلیون روبیه یعنی چیزی معادل (۵۷۰,۵۶۰ دلار یا ۴۴۳,۷۰۳ پوند) را به این سفر اختصاص دهد.

۴۷ تا دانش آموزان از سراسر منطقه چاندراپورهند انتخاب شدند، اما تنها نفر ۱۰ از آن‌ها توانستند طی ۱۰ ماه آموزش سنگین سر بلند بیرون بیایند. دانش آموزان انتخاب شده در منطقه‌ای پوشیده از تپه تمرین‌های صخره نورد‌ی را آغاز کردند و در موئسسه کوه نوردی هیمالیا به ادامه فعالیت‌های آماده سازی سفر مشغول شدند. در رنهایت به منطقه شمالی لاداخ رفتند تا با تمرین در این منطقه کوهستانی به قله‌های مرتفع عادت کنند.

همان طور که خبرگزاری بی بی سی در این گزارش آورده است این ماموریت هیچان انگیز ۱ ماه کامل به طول انجامید علی رغم تمامی مشکلات از جمله کمبود اکسیژن و دمای طاقت فرسای زیر ۴۵ درجه فارنهایت کوهستان و خستگی همیشگی کوه نوردان.

اما تنها پنج تن از کوه نوردان توانستند قله را فتح کنند. چهار تن از آن‌ها در مراحل مختلف سفر به علت بیماری مجبور شدند تا به کمپ اصلی باز گردند و نفر پنجم برای نجات یکی دیگر از اعضای گروه مجبور می‌شود تا از بقیه گروه جدا شود و به پایین دامنه کوه باز گردد.

دو نفر از اعضای این تیم کوه نوردی قصد دارند تا با پولی که به آنان داده شده است خانه قدیمی خود را تعمیر کند و یک چاه برای آبیاری مزرعه حفر کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فوری / رییس فدراسیون تیم ملی دستگیر شد / او با زنان چه کرد؟

فوری / حسینی مجری ری استارت در فرودگاه دستگیر شد + عکس

عشقبازی نوعروس 19 ساله با مرد غریبه / امیر همخوابی آن دو را دید !

تهرانی ها، این 4 تبهکار را می شناسید؟! + عکس بدون پوشش

تجاوز وحشیانه به دختر خاله 20 ساله در مشهد

نقشه شیطانی 6 مرد برای زن جوان در یک خیابان خلوت مشهد

مرگ عجیب زهرا کریمی 14 ساله در بیمارستان یزد +عکس

سهیلا با پسر همسایه سر قرار بود که پدرش سر رسید !

اقدام شیطانی مدیر زن سایت فیلم های غیر اخلاقی با دانش آموزان دبیرستانی + عکس

فیلم / سرقت طلا به سبک دلبری و عشوه‌گری از مغاز طلافروش

پایان تلخ ارتباط مرموز یک زن با پسر جوان اهری

مرد شیطان صفت با 7 دختر جوان حمام کرد !+ عکس

متین مرا باردار کرد و با دختر دیگر داماد شد!

همخوابی شیطانی مجید با زن بیوه در شرکت همسرش !

سیمین مرا به سمت روسپی شدن کشاند / من شوهرم را دوست داشتم !

16 ساله بودم که روسپی عمویم شدم !

 

کدخبر: 410076 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟