تحسین جهانی برای بانوی رئیس جمهور شطرنجی کرواسی

به گزارش رکنا، قهرمان امسال مشخص شد. کولیندا گربر کیتارویچ، رئیس‌جمهوری کرواسی پس از آن‌که تیم‌ملی فوتبال کشورش در رقابت‌های جام‌جهانی ٢٠١٨ به مقام دوم رسید، قهرمان جهان شد.

او قهرمان جهان و در میان همه مردم جهان محبوب شد. حالا دیگر آرزوی هر کسی در دنیاست که کولیندا، رئیس‌جمهوری کشورش باشد. گرچه شاید منتقدان می‌گویند این تنها یک نمایش بود، اما یک نمایش بی‌کم‌وکسر و پرشور و اشتیاق، هرچند که تنها نمایش هم باشد، فوق‌العاده و بی‌نظیر است، باید به منتقدان گفت که کاش شما و بقیه هم نمایش اجرا کنید.

کروات‌ها در ٧ ژوئیه ٢٠١٨ (٢٤ تیر ١٣٩٧) در ورزشگاه فیشت سوچی، نایب قهرمانی جهان‌شان را جشن گرفتند. اما این جشن می‌تواند جشن پیروزی رئیس‌جمهوری کشور کرواسی باشد. کیتارویچ لباس رسمی نپوشیده بود. او برعکس پوتین رئیس‌جمهوری روسیه و ماکرون رئیس‌جمهوری فرانسه لباس هم‌تیمی‌هایش را پوشید و با یک تی‌شرت ورزشی قرمز و سفید کنار بازیکنانش ایستاد تا با آنها جشن بگیرد.

کولیندا، در تمام جام جهانی، مسابقات تیمش را دنبال کرد تا آنها به فینال جام‌جهانی رسیدند و او برای فینال آمد تا در کنار هواداران، تیم کشورشان را تشویق کند.

بعد از این‌که بازی تمام شد، کولیندا گربر کیتارویچ صبر نکرد و به رختکن تیم‌ملی رفت. هنوز بازیکنان گرم بودند و عرق‌شان خشک نشده بود که او وارد شد و همه آنها را در آغوش گرفت و به آنها تبریک گفت. این آدم رئیس‌جمهوری کرواسی است. رئیس‌جمهوری که برای او آن بازیکنان قهرمان بودند و برای مردم جهان، رئیس‌جمهوری کرواسی قهرمان جهان شد، نه فرانسه.

مردم کرواسی خوشحال هستند. مردم جهان هم خوشحال هستند. مردم کرواسی از رئیس‌جمهورشان برای حمایت پرشوروشوقش از تیم‌ملی فوتبال کشورشان تشکر می‌کنند. او عکس‌هایی در هواپیما و در میان هواداران کرواسی برای پرواز به سوچی منتشر کرد. او سوار بر هواپیمای بیزینس کلاس نبود و مسیر را کنار مردم گذراند. او حاضر نشد در جایگاه وی‌آی‌پی (ویژه) بنشیند و فوتبال مرحله یک‌چهارم نهایی را نگاه کند و در میان هواداران کرواسی نشست و بازی تیمش با دانمارک را دید و در میان هواداران خوشحالی کرد.

کولیندا در ٤٦ سالگی رئیس‌جمهوری کرواسی و جوان‌ترین رئیس‌جمهوری تاریخ این کشور شد. او نخستین رئیس‌جمهوری زن کرواسی است و می‌تواند به ٥ زبان صحبت کند.

مهرنوش گرکانی

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

دختر 15 ساله در خانه مجردی به مرد بیرحم سرویس جنسی می داد! +عکس

تجاوز مرد 59 ساله به دختر موبلوند 8 ساله / او می گوید عاشق دختر بچه شد بود! + عکس

زنم به بهانه کلاس عرفان بیرون می رفت و مرا تحویل نمی گرفت! + عکس

اعتراف تلخ به قتل مریم دانشجوی دانشگاه تهران / 4 ماه از عروس شدن او گذشته بود!

قتل وحشتناک 2 زن حامله در یک شب / دادستان کرٌخ خبر داد +عکس جسد

مرگ تلخ امیرعلی ۶ ساله / پیوند مغزاستخوان ناکام ماند + عکس

جرئیات جدید از قتل فجیع حمیدالله کرمانی، محافظ رئیس جمهور + عکس

لحظه قتل نازی زن4 شوهره در ملاء عام توسط شوهر پنجم/ مردم خونسرد بودند+تصویر

قطعی ترین خبر / 10 سال زندان برای ناظم منحرف برخلاف تصور اعدام!

پیام دختر صدام عراقی ها را بر علیه ایران تشویق کرد!

شلاق خوردن در ملاء عام داوطلب نمایندگی مجلس/ علت بی شرمانه + تصویر

شیرین در پارتی ها بین مردها می لولید! / با یک بچه در شکم تنها ماندم

این مرد بعد از ازدواج مادرزنش را بیشتر می خواست! + عکس

 

کدخبر: 398590 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟