به گزارش رکنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سوئیس هم از آمریکا به علت تعرفه‌های سنگینی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، بر واردات فولاد و آلومینیوم وضع کرده است، به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد.

سوئیس در واقع هشتمین کشور عضو سازمان تجارت جهانی است که آمریکا را در مسئله جنجال برانگیز تعرفه‌های سنگین بر واردات فولاد و آلومینیوم در این سازمان بین‌المللی به چالش کشیده است.

وزارت اقتصاد سوئیس روز سه‌شنبه اعلام کرد دولت این کشور روز دوشنبه درخواست مشورت با آمریکا را در چارچوب روند حل و فصل اختلافات در سازمان تجارت جهانی ارائه کرد.

مقامات سوئیس می‌گویند حقوق گمرکی جدیدی که ترامپ Trump مارس گذشته بر واردات فولاد و آلومینیوم به بازار Store آمریکا اعلام کرد، برای سوئیس شامل صادراتی می‌شود که ارزش آن‌ها سال 2017 بالغ بر هشتاد میلیون فرانک (شصت و نه میلیون یورو) برآورد شد.

دولت سوئیس بر این مسئله تاکید می‌کند که حقوق گمرکی، بحث‌برانگیزی که دولت آمریکا به نام امنیت ملی وضع کرده است، به هیچ وجه با قوانین و مقررات سازمان تجارت جهانی قابل توجیه نیست.

تصمیم یک جانبه‌ای که ترامپ هشتم مارس برای افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم به بازار آمریکا گرفت، نارضایتی بسیاری از شرکای تجاری آمریکا را برانگیخته و برخی از آن‌ها را وادار کرده است به تلافی این اقدامات وارد عمل شوند و از آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کنند. اتحادیه اروپا و کانادا نیز پیش از این شکایات مشابهی بر ضد آمریکا به سازمان تجارت جهانی ارائه کرده‌اند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

این مرد جوان اتفاقات آینده را می بیند+عکس

عروسی فوق لاکچری میلیاردرها در تهران / عروس و داماد با هم نیامدند! + عکس

سحر کبیری در فریدونکنار درگذشت! + جزییات

جنجال دستگیری مائده رقصنده اینستاگرامی در آشفتگی اقتصادی! + تصویر

لیلا 15 ساله در خانه همسایه شان تن به اولین اشتباه داد!

نامحرم بودن من دردسر ساز شد و با خاله دوستم ازدواج اجباری کردم!

موسی نمی دانست راننده تاکسی به مردان علاقه دارد ! + عکس

شهناز 21 ساله همزمان 2 شوهر داشت !

حمید خاله ام را آزار داد او را با اسید سوزاندم! / در کرمانشاه رخ داد

این مرد 2 زنه در زندان دل خوشی دارد!

راز جسد زن جوان کنار رودخانه کیاشهر چیست؟ / لباس او خاص بود!

طناب دار دور گردن عروس قاتل افتاد اما او زنده ماند!

نازیلا 18 ساله هنوز نوعروس بود که به پسرعمه داماد دل بست + عکس

 

کدخبر: 396668 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟