به گزارش گروه سیاسی رکنا، هدر نوئرت روز سه شنبه در نشست خبری خود در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برایان هوک مدیر سیاست گذاری وزارت خارجه آمریکا روز گذشته از تلاش برای توقف خرید نفت اروپا از ایران صحبت کرد اما درباره چین صحبت نکرد؛ این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: وزیر خارجه آمریکا در 4 روز گذشته با همتای چینی خود تماس داشته و در موضوعاتی مختلفی از کره شمالی تا ایران و خیلی مسایل دیگر گفت و گو کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین ادامه داد: ما به این گفت و گوها ادامه می دهیم به گونه ای که یک مجموعه کامل را دنبال می کنیم.

نوئرت همچنین درباره خبر دستگیری یک دیپلمات ایرانی و قصد بمب گذاری در یک نشست ضد ایرانی اظهار کرد: پیش از اعلام تحقیقات ماموران فرانسه نمی توانم چیزی بگویم اما این مساله را از نزدیک رصد می کنیم.

وی البته به این بسنده نکرد و همچون همیشه سعی کرد ایران را حامی تروریسم معرفی کرده و بگوید ایران از این نوع اقدامات که در گذشته رخ داده، دخیل بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره ادعایی مبنی بر اعطای شهروندی به تعدادی از ایرانیان در حین مذاکرات هسته ای هم اظهار نظر نکرد و گفت این گزارش را صبح امروز دیده است اما مساله به وزارت امنیت داخلی مرتبط می شود و باید از آنها سوال کنید.

خبر اعطای شهروندی به 2500 ایرانی در حین مذاکرات هسته ای که از سوی یکی از اعضای جبهه پایداری مطرح و شبکه خبری فاکس نیوز از آن بهره برداری کرد، موجب سوء استفاده رئیس جمهوری ضد ایرانی آمریکا هم قرار گرفت.

هنوز مقامات فعلی آمریکا این مساله را تایید نکرده اند اما مقامات دولت باراک اوباما به این خبر واکنش نشان دادند و آن را تکذیب کردند.

آنها از رئیس جمهوری آمریکا به خاطر نقل این مساله در صفحه توئیتری خود بدون تحقیق که به سادگی با یک تماس تلفنی می شد صحت و سقم این موضوع را دریابد، انتقاد کردند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

اولین عکس از جسد وحید مرادی قبل از خاکسپاری + عکس

گفت عقاب ایرانم و گنده لاتی کرد ما هم او را زدیم! / آخرین خبر از پرونده + عکس

وقتی وارد خانه باغ شدم دوست صمیمی ام با زنم خلوت کرده بود + عکس

اعتراف هولناک این دختر شرور کرجی + عکس

وحید مرادی در برابر دوربین مداربسته زندان کرج کشته شد + جزئیات

رفیق بازی که گانگستر شد! / شهاب را در دختربازی همراهی می کردم!

فاطمه 17 ساله را از مادرش خرید و همان شب اول حامله اش کرد!

پیام تصویر خودکشی مرد مشهدی برای زنش+ عکس

قاتل ملیکای 8 ساله خوزستانی آزاد شد! + عکس

دستگیری 3 شرور به خاطر قتل وحید مرادی در زندان کرج / جزئیات اولین بازجویی + عکس

وقتی رییس پیر شرکت پیشنهاد شرم آور داد برای انتقام از رضا قبول کرد!

محاکمه شیطان پراید سوار با 11 شاکی در تهران + فیلم و عکس

کدخبر: 394971 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟