هدیه‌ای برای بچه‌های زخم خورده جنگ + عکس

این مرد تاجر جهان دیده در سفر دور آسیا در شهر هو شی مین کشور ویتنام با کودکانی رو به رو شد که از گرسنگی در حال مرگ بودند.

برماس به خبرنگار سی‌.ان‌.ان می‌گوید: «در خیابان دسته دسته بچه فقیر و گرسنه راه می‌رفتند. آنها از مردم می‌خواستند به آنها به جای پول شیر بدهند. این حرف درون مرا به لرزه انداخت و تا مدت‌ها بعد از آن روز به آن فکر می‌کردم.»برماس که مشاور هتل‌ها و رستوران‌های زیادی در نقاط مختلف جهان بود، به این موضوع فکر کرد که برای این بچه‌ها وعده‌های ساده غذا آماده کند. این قدم ضروری بود و او باید این کار را می‌کرد.

او این کار را ادامه داد تا اینکه در سال 2007 مؤسسه غیرانتفاعی بلندپروازانه خود به نام خیابان‌ها را به راه انداخت. مرکز اصلی آن هم در همان شهر هو شی مین در ویتنام بود.

این مؤسسه برای بچه‌های در معرض خطر برنامه‌ای 18 ماهه در نظر گرفت تا زندگی آنها را تا حد زیادی تغییر دهد و به آنها کمک کند تا به آینده خود فکر کنند. هدف او آماده کردن این بچه‌ها برای فعالیت در صنعت آشپزی و میهمانداری ویتنام بود، هدفی که آن روزها عده کمی آن را جدی می‌گرفتند.

او در ادامه حرفهایش می‌گوید: «آنها از نقاط مختلف کشور آمده بودند و همه زندگی‌های سختی را در مسیرهای گوناگون طی کرده بودند. داستان زندگی خیلی از آنها بهت آور و غم انگیز بود. ما برای آنها برنامه‌ای ساختارمند و تجربه‌ای منحصر به فرد فراهم کردیم.»

گروه سنی این بچه‌ها بین 16 تا 22 سال بود. مؤسسه برای آنها محل زندگی، غذا، مراقبت‌های پزشکی، لباس و خدمات حمایتی فراهم کرد. هدف این بود تا کارآموزان با کسب مهارت و اعتماد به نفس آماده ورود به بازار Store کار بشوند.

برخی از آنها از جاهایی آمده بودند که هزار کیلومتر با این شهر فاصله داشت. آنها می‌خواستند با حضور در دوره کارآموزی مؤسسه خیابان‌ها از بند خیابان رها شوند. بچه‌هایی که می‌خواستند زندگی هایشان را از ریشه تغییر بدهند.

برماس می‌گوید: «تمام تلاش ما این بود که برای این بچه‌ها آرزو بسازیم. ما می‌خواستیم آنها به آرزو فکر کنند. خیلی از آنها نمی‌دانستند آرزو یعنی چه. اصلاً مفهوم آرزو داشتن را درک نمی‌کردند و این خیلی آزاردهنده بود. بعضی جاها، وقتی یکی از این بچه‌های نیازمند را از روستای فقیرشان به مؤسسه می‌بردیم، بقیه خانواده‌های روستا به فکر فرو می‌رفتند که چرا بچه ما نباید برود؟»

در حال حاضر این مؤسسه 75کارآموز دارد و همه اعضای مؤسسه که در این بخش فعالیت می‌کنند ویتنامی هستند. برای بهبود کیفیت آموزش، او سرآشپزها و متخصصانی را نیز از نقاط مختلف جهان به خدمت گرفت تا بچه‌ها حرفه‌ای آموزش ببینند. این مؤسسه زیر نظر دولت ویتنام فعالیت می‌کرده و مطابق با قوانین کار عمل می‌کند.در پایان سال، نزدیک به 250 نفر دوره آموزشی این مؤسسه را به پایان رسانده و وارد بازار کار می‌شوند. برماس می‌گوید: صددرصد اطمینان دارم که این بچه‌ها در هتل‌ها و رستوران‌های چهار ستاره و پنج ستاره استخدام شده و در آینده می‌توانند در حوزه کاری‌شان جهانی باشند.

«من مطمئنم این بچه‌ها موفق می‌شوند. این بچه‌ها قدردان فرصتی که نصیب‌شان شده هستند. ما حتماً حداقل دو سال بعد از فارغ‌التحصیلی با این بچه‌ها در تماس خواهیم بود تا ببینیم چه کار می‌کنند. اگر نیاز باشد این زمان را افزایش هم خواهیم داد. من می‌خواهم برنامه‌ام را به سرتاسر کشور ویتنام گسترش بدهم و این هدفم در زندگی است.»

وقتی خبرنگار از او پرسید که این بچه‌ها را با چه فرآیندی انتخاب می‌کند، برماس پاسخ داد: «همه این بچه‌ها از خانواده‌هایی می‌آیند که هر روز با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند و غذای چندانی برای خوردن ندارند. در خانه‌های آنها خبری از آب لوله کشی و برق و تلفن نیست و خانه‌های اکثرشان شبیه آلونکی است که آنها را سرگردان خیابان‌ها نکند. بعضی از آنها گرفتار ایدز HIV هستند و بعضی قاچاق Contraband شده‌اند. این بچه‌ها زندگی‌های دردناکی را پشت سر گذاشته‌اند.

برای انتخاب آنها معمولاً سراغ پیشینه بچه‌ها می‌رویم و اگر خانواده‌ای داشته باشند از محل زندگی‌شان دیدن می‌کنیم. به یتیم خانه می‌رویم، در خیابان‌ها می‌چرخیم، از روستاهای دور افتاده بازدید می‌کنیم و به هر جایی که امکان دارد چنین نوجوان یا جوانی درآنجا زندگی کند سرکشی می‌کنیم. ما سعی می‌کنیم بچه‌های واقعاً نیازمند را انتخاب کنیم. ما بچه‌هایی را انتخاب می‌کنیم که در زندگی زخم خورده‌اند و هدف مؤسسه التیام این زخم‌هاست.

این تنها شانس اکثر آنهاست تا از خیابان و محله‌های پرخطر نجات پیدا کنند، زندگی کنند، تجربه کسب کنند و لبخند بزنند. امیدوارم آنها هم روزی لبخند را به بچه‌های نیازمند هدیه بدهند.»

نیم نگاه

همه این بچه‌ها از خانواده‌هایی می‌آیند که هر روز با فقر دست و پنجه نرم می‌کنند و غذای چندانی برای خوردن ندارند.این بچه‌ها زندگی‌های دردناکی را پشت سر گذاشته‌اند. آنها بعداز آموزش هایی که می بینند در هتل‌ها و رستوران‌های چهار ستاره و پنج ستاره استخدام شده و در آینده می‌توانند در حوزه کاری‌شان جهانی باشند

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

داماد خائن هنگام مراسم عقد عروس را عوض کرد / مهمانان شوکه شدند! + عکس

نیمه شب وقتی بیدار شدم، شوهرم و یک زن غریبه را در حمام دیدم! / اعتراف زن قاتل سریالی گیلان +عکس

سقوط قیمت انواع خودروهای پرتیراژ + جدول قیمت های جدید

پشت پرده خبر اخراج آقازاده‌های ایرانی از آمریکا چه بود؟ + تصاویر

به خاطر انتقام فتانه را دزدیدم و 2 شب به او تجاوز کردم / او از پدرم حق سکوت می گرفت + عکس

3 مرگ عجیب در تهران / نوزادی هنگام ختنه شدن، زن جوان هنگام زایمان و مردی هنگام عمل جراحی لاغری!

قتل عروس همدانی در مقابل چشمان شوهرش + جزئیات

2 جوان مرا در دخمه شیطانی آزار دادند / فرهاد نفر سوم بود که دختر جوان را فراری داد! + عکس

شوهرم می خواست زبانم را ببرد که پذیرفتم در خانه اش16 سال زندانی باشم!

عروس 15 روزه بودم که مچ شوهرم را در اتاق خواب خواهرم گرفتم!

زنان روسی به دنبال باردار شدن فوتبالیست‌ ها در جام جهانی!

 

کدخبر: 391430 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟