اصفهان شهر شبانه روزی می شود

علیرضا نصر از اصفهان، با اشاره به اینکه یکی از اقدامات انجام شده در برخی کشورهای توسعه یافته، موضوع 24 شدن خدمات است، اظهار داشت: اصفهان از جمله شهرهایی است که قابلیت های تبدیل شدن به شهر24 ساعته را دارد.

وی 24 ساعته شدن هاپیرمارکت ها، درمانگاه ها، خدمات خودرو، مراکز ورزشی، را در این امر ضروری دانست و تصریح کرد: اگر امروز از شهروندان بپرسید که اصفهان شهر24ساعته است در جواب می گویند خیر.

به گفته این عضو شورای شهر ادامه کار برخی از مراکز مذکور تا پاسی از شب نشانه آن است که سبک زندگی شهروندان تغییر و مدیران نیز باید به تبعیت از آنها زیرساخت های لازم برای حرکت به سمت شهرهای شبانه روزی را فراهم کنند.

نصر ادامه داد: مطالعات و زیرساخت های لازم برای این امر، در نظر گرفتن میزان مصرف انرژی و برق، امنیت و غیره است که معمولا سازمان های دولتی و نیمه دولتی به صورت مستقیم ورود پیدا نمی کنند.

نصر بیان داشت: تصور من اینکه در آینده خدمات دهی به شهروندان به صورت شبانه روزی ضروری باشد چرا که بخشی از آن توسط کسبه رقم می خورد و بخشی دیگر مربوط به الزامات دولتی است.

وی با اشاره به فعالیت دستگاه های خودپرداز به صورت24ساعته، اذعان کرد: اگر این کار عملی نبود باید شاهد خدمات رسانی بانک ها به صورت 24ساعته بودیم چراکه سبک زندگی شهروندان به صورتی است که تمایلی به نگهداری پول نقد در منازل خود ندارند.

نایب رییس شورای شهر در ادامه به استفاده از تجربیات شهرهای توسعه یافته در این خصوص اشاره و بر لزوم بررسی نقاط ضعف و قوت این اقدام تاکید کرد.

نصر در پاسخ به سوالی در خصوص نمونه اجرایی شدن شهرهای شبانه روزی در ایران گفت: در کشور ما هنوز شهری به این صورت اداره نمی شود.

وی ادامه کار برخی مراکز فرهنگی، ورزشی همچون کتابخانه ها، سالن های ورزشی تا پاسی از شب را منوط به تقاضای شهروندان دانست.

به گفته نصر اگر ما با تقاضای مردم در هر خدمتی روبرو شدیم، ملزوم به تغییر خط مشی های خود هستیم به طور مثال اگر در صورتی که مراجعه شهروندان به برخی مراکز فرهنگی و ورزشی از ساعات ابتدایی روز به بعد از ظهر و شب موکول شد مدیریت شهری هم باید به آن های خدمات رسانی کند.

وی در خصوص 24ساعته کردن خدمات در شهر اصفهان، خاطرنشان ساخت: عملی شدن این موضوع منوط به فراهم شدن شرایط لازم است.

 

کدخبر: 389555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟