داستان زنانی که شبیه مردها هستند/عجیب اما واقعی+تصاویر

زنانی که لباس مردانه بر تن دارند و اگر از دور انها را ببینید فکر میکنید که مرد هستند اما حقیقت چیز دیگری است. در کوه‌های دورافتاده آلبانی شمالی روستاهایی وجوددارد که در آن زنان مثل مردان زندگی و کار میکنند.

مو های آن‌ها کوتاه است، شلوار مردانه می پوشند و نام‌های مردانه دارند. آن‌ها بین مرد‌ها سیگار می کشند، با خودشان اسلحه حمل می کنند و شغل‌های مردانه مثل چوپان و راننده کامیون دارند.

اما آن‌ها دوجنسه یا مبدل پوش نیستند. بلکه زنانی هستند که زندگی مردانه را در پیش گرفته اند نه به خاطر این که جنسیت خودرا بیان کنند بلکه برای این که از سیستم مرد سالاری ظالمانه فرار Escape کنند.

اما چنین امتیازی هزینه هایی هم دارد. این زنان باید سوگند بخورند که تا آخر عمر مجرد بمانند. در تاریخ مدرن، زنان کوه‌های دورافتاده شمال آلبانی، مثل هرجای دیگری حقوق بسیار کمی داشتند.

آن‌ها نمی‌توانستند رای دهند، تعداد زیادی از شغل‌ها را داشته باشند، زمین بخرند یا وارد تعداد زیادی از موسسات شوند. به آن‌ها ارث نمیرسید، نمی‌توانستند کار کنند ودر آمد داشته باشند، ساعت داشته باشند یا با صدای بلند حرف بزنند.

این قوانین باستانی و آداب و رسوم اجتماعی پنج قرن است که دراین منطقه از آلبانی وجوددارد. طبق این قواعد زنان اموال شوهرانشان محسوب میشوند. ازدواج آن‌ها هنگام تولد یا در اوایل کودکی تعیین و تثبیت میشود. هنگامیکه زنی واجد شرایط ازدواج می شود از خانه والدینش به خانه شوهر رفته و مراقبت از شوهر و بچه‌ها و خانه داری تنها وظیفه او می شود.

وقتی بزرگ یک خانواده می‌میرد و هیچ مرد وارثی وجود ندارد، زن مجرد خانواده میتواند نقش مرد رابه عهده بگیرد و بزرگ خانواده شود. او در مقابل دوازده نفر از روستاییان یا بزرگان قبیله سوگند می خورد مجرد بماند و نمی تواند هرگز زیر قولش بزند و ازآن زمان است که مرد می شود.‌ می تواند شلوار بپوشد، ملک داشته باشد، شغل مردانه داشته باشد و همه ی حقوق و مزایای مردان را داشته باشد.

طی سالها زنان به دلایل مختلفی این عهد را بسته اند. عده ای از آن‌ها برای اجتناب از ازدواج از پیش تعیین شده بدون رسوا کردن خانواده داماد منتخب و برخی دیگر برای اعلام اعتراض و استقلال Esteghlal اینکار را میکنند. هرچند این زنان ممکن است هرگز لذت زنانگی را تجربه نکنند و تمام عمرشان بدون همسر و بچه باشند، اما آزادی Freedom که به دست می‌آورند برای آن‌ها ارزشش بیشتر است.

در چند دهه گذشته آلبانی پیشرفت قابل توجهی در زمینه حقوق زنان داشته، اما هنوز مدرنیته به بسیاری مناطق دورافتاده شمال کشور نرسیده است. عکاس آمریکایی «جیل پیترز» به این منطقه سفر کرده تا از زنانی که مرد شدند عکاسی کند. بنظر میرسد تنها صد نفر یا کمتر از چنین زنانی باقیمانده باشد. هرچه مدرنیته بیشتر وارد این مناطق روستایی می شود، این رسم هم منسوخ میشود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

فریبرز هنگام همخوابی با من فیلم گرفت / فیلم همه جا پخش شد و برادرم دید!

ارتباط جنسی و عاشقانه بین 2 معلم چگونه لو رفت؟ + عکس

تجاوز به یک دختر در پشت سطل آشغال دانشگاه / 2 دانشجو محکوم شدند + عکس

قتل مرد میانسال توسط یک دوجنسه جوان / با من خیلی خشن بود! + عکس

عاقبت تجاوز و ارتباط با 4 زن شوهردار  / 4 مرد سر جوان شیطان صفت را بریدند و جسدش را تکه تکه کردند + عکس

بلای وحشتناکی که حجت بر سر المیرا آورد / زن باردار خیلی التماس کرد

کتک کاری شدید زن و مرد جوان در ملاعام + فیلم

نقشه کثیف زن و شوهر برای میترا دختر جوان

دختر قالیباف در آستانه طلاق قرار گرفت / او هوو شده بود و نمی دانست

پسرعمو، پسر 10 ساله را در اتاق خوابش آزار می دادند

احسان علیخانی بالاخره بله را گرفت!

این مادر چه رازی داشت؟ / خودکشی او پسر 8ساله‌اش مشکوک است+ عکس

شکنجه های وحشتناک مهدی توسط مرد غریبه و خواهرش / پلیس اصفهان توطئه یک قتل عام را کشف کرد + عکس

 

کدخبر: 389370 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟