به گزارش گروه سیاسی رکنا، سؤال جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس و سه نماینده دیگر از سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات درباره عدم توجه آن وزارتخانه به فرار Escape معاون بین‌الملل سازمان حفاظت محیط زیست کشور اعلام وصول شد.

این سؤال در حالی مطرح می‌شود که غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه در نخستین نشست خبری خود بعد از خروج مدنی، در عین حال که گفت «گزارشاتی بود که این فرد در مظان اتهام است و قبل از احضار و تحقیق این فرد ممنوع‌الخروج شد»، تأکید کرد: «این فرد پرونده دارد اما پرونده‌ای نبوده که بخواهد تحقیق شود.» کاوه مدنی که مدتی معاون سازمان حفاظت محیط زیست بود، دکترای رشته مهندسی عمران و محیط زیست و پسا دکترای اقتصاد و سیاست محیط زیست خود را از دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرده است.

با خروج او از کشور، برخی از فشار به نخبگان که آنان را به مهاجرت وا می‌دارد، انتقاد کردند و برخی از مخالفان دولت با طرح اتهاماتی، به رفع ممنوع‌الخروجی وی اعتراض کردند. به گفته محسنی اژه‌ای، «معاون ذیربط وزارت اطلاعات در ٣٠ بهمن ٩٦ تقاضای رسمی می‌کند از دادستان که این فرد رفع ممنوع‌الخروجی شود و پس از آن این فرد قانونی از کشور خارج می‌شود.»

کدخبر: 384241 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟