به گزارش رکنا، ملی‌پوشان فوتبال ایران که این‌روزها اردوی آمادگی خود را برای دو بازی دوستانه با ترکیه و یونان برگزار می‌کنند، شنبه پنجم خرداد متوجه شدند، که بازی با یونان در کار نخواهد بود و آنها احتمالا پس از بازی روز دوشنبه ۷ خرداد با ترکیه، این کشور را به مقصد روسیه ترک خواهند کرد. چرا که رسانه‌های یونانی امروز اعلام کردند که بازی دوستانه با ایران لغو شده است. این رسانه‌ها هرچند دلیل رسمی برای لغو آن طرح نکردند، اما گمانه‌ها حاکی از آن بود که به دلیل مشکل سیاسی میان ترکیه و یونان این دیدار لغو شده است.

بازداشت دو عضو ارتش یونان که وارد مرزهای آبی ترکیه شده بودند، دلیل شدت گرفتن تنش‌ها میان آنکارا و آتن است.

اما در حالی که رسانه‌های ایران از برگزاری بازی ایران و یونان در خاک یونان به جای ترکیه خبر داده بودند، چه اتفاقی افتاد که باز هم این بازی برگزار نشد؟

بررسی‌های دفتر آتن یورونیوز نشان می‌دهد که اساسا هیچ قراردادی برای برگزاری این بازی میان فدراسیون‌های دو کشور امضا نشده است. این موضوع تنها در حد توافق میان طرفین بوده است. از سوی دیگر ایران تمایل داشته بازی با یونان در همان استانبول برگزار شود. این موضوع هرچند در ابتدا و حدود ۵ ماه قبل (اوایل سال جاری میلادی) مورد موافقت یونان قرار گرفته بود اما بحران دستگیری دو افسر یونانی در ترکیه که ۲ ماه قبل صورت گرفته باعث شده تا آتن اعلام کند به دلیل مشکلات سیاسی حاضر نیست در خاک ترکیه به میدان برود.

درنتیجه یونان پیشنهاد تازه‌ای به ایران می‌دهد و اعلام می‌کند حاضر است با ایران در شهر زانتی Xanthi که نزدیک مرز ترکیه است بازی کند. این شهر کوچک یونانی که بسیار به ترکیه نزدیک است مورد قبول ایران قرار نمی‌گیرد، برای اینکه ظاهرا ملی‌پوشان ایران برای انجام بازی در این شهر باید دو پرواز عوض می‌کردند و در آستانه جام جهانی مشکلاتی از قبیل خستگی احتمال مصدومیت آنها را بالا می‌برد.

فدراسیون یونان پس از نه شنیدن از ایران، پیشنهاد دیگری به ایران می‌دهد و اعلام می‌کند حاضر است در آتن میزبان شاگردان کیروش باشد. ایران این پیشنهاد را قبول می‌کند اما یک شرط تعیین می‌کند. مطابق تحقیقاتی که دفتر یورونیوز در آتن انجام داده، شرط ایران برای پذیرش این بازی، نبود تبلیغات مشروبات الکلی در دور زمین بوده است. اما فدراسیون فوتبال یونان این شرط را نمی‌پذیرد و اعلام می‌کند، یک شرکت مشروب‌سازی و شرط‌بندی مسابقات فوتبال اصلی‌ترین اسپانسرهای تیم ملی فوتبال یونان هستند و آنها نمی‌توانند با ایران بدون این تبلیغات بازی کنند. در نتیجه یک بار دیگر بازی تیم ملی فوتبال ایران لغو می‌شود.

همچنین بر اساس یافته‌های یورونیوز به دلیل اینکه قرارداد رسمی برای برگزاری این بازی میان تهران و آتن امضا نشده، فدراسیون فوتبال یونان هم احتمالا بیانیه رسمی در این خصوص نخواهد داشت.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

جزییات فرار بن سلمان از کاخ با بدنی خون آلود

جوان 18 ساله که روی طناب دار مُرده بود زنده شد / در چابکسر رخ داد

این ستاره های خانم و آقا رفتارهای زشتی دارند + عکس و جزییات

رفتارهای خونسردانه مردی با چاقویی فرو رفته در سرش + فیلم عجیب

فیلم / وحید مرادی امروز در خانه حسین گودرزی قتل را بازسازی کرد + اختصاصی

جزییات مرگ یک زندانی با شوکر برقی در زندان بیرجند + عکس و سند

اعترافات شوکه کننده یک زن/ شوهرم پدر نوه دختری ام است ! + عکس

نامه تکاندهنده شهناز به شوهرش از اقدام بی شرمانه یک مرد

حمید صفت از زندان آزاد می‌شود / این خواننده اعدام نخواهد شد!

قتل عاطفه 9 ساله برای دزدیدن کلیه هایش ! / قاتل جسد را آتش زد + عکس دختربچه

پیدا شدن اجساد خلبان هواپیمای یاسوج ، رییس هیات والیبال و مادر 2 برادر

این شیاد را می شناسید؟! او به زنان تهرانی پیشنهاد ازدواج می داد + عکس

این 3 زندانی شکارچیان شب های تهران بودند + عکس بدون پوشش

آخرین خبر از جنجال خوردن گربه ها در روستاهای فقیر سیستان و بلوچستان + عکس

ناصر ملک مطیعی ستاره ماندگار سینمای ایران درگذشت + آخرین مصاحبه

این 2 دزد مهربان را می شناسید! / درخواست قاضی از مردم تهران+فیلم گفتگو وعکس

کدخبر: 383763 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟