قیمت بلیط پروازهای داخلی گران شد

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، متنوع‌سازی و آزادسازی نرخ بلیت هواپیما چند سالی است بازار Store حمل‌ونقل هوایی کشور را با چالش‌های اساسی مواجه کرده است. حدود 5درصدی از جمعیت کشور که از هواپیما برای سفر استفاده می‌کنند به‌خصوص با نزدیک شدن به ایام پیک و تعطیلی‌های چندروزه باید برای انجام سفرهای هوایی هزینه بیشتری را پرداخت کنند.

بر این اساس برای تعطیلات پیش‌ِرو بلیت مقاصد پروازی پُرتقاضا برای مسافران از جمله مشهد، کیش و... طی روزهای اخیر به‌شدت افزایش یافته، به‌طوری که صدای برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را نیز در آورده است. سکینه الماسی نماینده عسلویه در مجلس چند روز پیش از قیمت 800 هزار تومانی بلیت تهران ــ بوشهر انتقاد کرده و خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفته بود: «این سرویس‌دهی با این‌همه بی‌نظمی و تأخیر و به‌هم‌ریختگی زیبنده انسان نیست. قیمت بلیت هواپیما در کشورهای همسایه را استعلام کنید تا بدانید در حوزه کاری شما چه به روزگار بوشهری‌ها آمده است».

در حال حاضر بلیت پرواز تهران ــ بوشهر با قیمت حدود 600 هزار تومان برای تاریخ 12 خردادماه فروخته می‌شود، پروازی که قرار است مسافران را در تاریخ ذکرشده از تهران به بوشهر منتقل کند مربوط به ایران‌ایر است.

قیمت بلیت پرواز تهران ــ کیش هواپیمایی ماهان برای چهارشنبه 585 هزار تومان و برای پنجشنبه این هفته 540 هزار تومان است. برای یکشنبه آینده (13 خرداد) قیمت بلیت پرواز تهران ــ کیش هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران 580 هزار تومان است. البته نرخ بلیت هواپیمایی ماهان مسیر پرواز ذکرشده برای پنجشنبه هفته جاری (10 خرداد 97) 615 هزار تومان است.

نرخ بلیت پرواز تهران ــ مشهد به‌عنوان یکی از مقاصد پروازی پُرتقاضا برای روز یکشنبه هفته آینده (13 خرداد) 550 هزار تومان برای هواپیمایی معراج و 560 هزار تومان برای هواپیمایی ایران‌ایر است. نرخ بلیت پرواز مشهد ــ تهران برای 18 خرداد یعنی پایان تعطیلات چندروزه 560 هزار تومان (ایران ایر) و 600 هزار تومان (هواپیمایی معراج) است.

نرخ بلیت پرواز تهران ــ کیش هواپیمایی کیش‌ایر برای 14 خردادماه 500 هزار تومان است.

کدخبر: 383709 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟