افسار قیمت پژو 2008 در بازار دست چه کسی است ؟ 35 میلیون تومان گران تر از کارخانه!؟؟

به گزارش گروه اقتصادی رکنا، پژو 2008 که 104 میلیون تومان پیش فروش شده حالا در بازار Store 150 میلیون تومان معامله می شود. مزدا3 از دیگر محصولات پرطرفدار است که حاشیه سود بالایی برای دلالان دارد. آنگونه که فعالان بازار می گویند در حال حاضر این محصول به قیمت 165 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می شود در حالیکه بهای کارخانه ای این محصول تنها 130 میلیون تومان است. در حال حاضر پژو 207 حدود 9 میلیون تومان گران تر از قیمت کارخانه خریدو فروش می شود .

معتمد رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در اینباره به پول نیوز می گوید: تا زمانی که چنین بازار سیاه خودرویی در ایران وجود دارد، پیش فروش خودرو تنها یک رانت محسوب می شود و کسانی که به این رانت دسترسی دارند سودهای میلیونی به جیب می زنند.

این فعال بازار با انتقاد به نحوه پیش فروش خودرو، با طرح این سوال که کدام یک از اطرافیان شما تا کنون موفق به پیش خرید خودروهایی همچون 2008 یا سیتروئن c3 شده اند، ادامه داد: ما که در بازار هستیم نمی دانیم چه کسانی موفق به خرید این خودرو می شوند.

معتمد با بیان اینکه اختلاف قیمت 50 میلیون تومانی کارخانه وحاشیه بازار برای هر فردی جذاب است ، ادامه داد: در شرایطی که صرافی ها با شناسامه های جعلی ارز خرید و فروش می کردند چطور می توان ادعا کرد که پیش خریدهای صورت گرفته توسط خود افراد انجام شده است . صرف ثبت نام بر اساس کد ملی به معنی عدم حضور دلالان در بازار نیست. خودروسازان اگر خواهان جمع شده دلالی در پیش فروش خودرو هستیم باید اختلاف قیمت کارخانه و بازار به حداقل برسد تا دیگر پیش خرید خودرو یک رانت با سودهای میلیونی تلقی نشود.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

2 پسر جوان فک قوی ترین مرد جهان را شکستند + عکس

سیمین مرا به عقد شوهرش درآورد تا باردار شوم و نوزادم را بدزدد!

زنده شدن مُرده در پزشکی قانونی تهران

خواستگار تبریزی دختر 18 ساله را دزدید + فیلم لحظه ربودن

حمله یک دانشجوی پسر به خوابگاه دخترانه دانشگاه خوارزمی تهران

وحید مرادی شرور معروف تهران از عشق به همسر و فرزندش گفت + فیلم گفتگوی اختصاصی و عکس

مهریه نجومی بازیگر زن شوهر خسیس را به دردسر انداخت + عکس

جدایی مارال از حسام به خاطر فرزند خوانده زیبا / شوهرم نسبت به بچه بی تفاوت است! + عکس

راز فروش میلیونی دوقلوها، خانم دکتر و خاله خانم را به دردسر انداخت

مرد شکاک زن و دخترش را زنده زنده در آتش سوزاند

7 سال زندان برای دکتر قلابی بیمارستان که به زن باردار هم رحم نکرد + عکس

قاتل فرزانه پور رجبی وکیل لنگرودی دستگیر شد + عکس

کدخبر: 382023 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟