کشف لاشه کشتی جنگی آمریکایی پس از ۷۲ سال!+ تصاویر

به نقل از اسکای؛ لاشه کشتی جنگی ایندیاناپلیس که در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم بوسیله یک اژدر ژاپنی غرق شده بود، با گذشت 72 سال در اعماق اقیانوس آرام کشف شد.

نیروی دریایی آمریکا ضمن تایید این خبر، اعلام کرد: لاشه کشتی جنگی در عمق 5.5 کیلومتری اقیانوس آرام قرار داشت. کشتی جنگی آمریکا در حال بازگشت از ماموریت بود که 30 ژوئیه 1945 هدف اژدر یک فروند زیردریایی ارتش ژاپن قرار گرفت و غرق شد. این ناو قطعاتی از بمب اتمی را تحویل نیروهای آمریکایی داده بود که بعدا در بمباران هسته‌ای شهر هیروشیما از آنها استفاده شد.

ناو آمریکایی 12 دقیقه پس از اصابت اژدر غرق شد در حالیکه حدود 800 نفر از 1196 خدمه آن توانستند از کشتی جنگی خارج شوند. فقط 316 نفر از سرنشینان کشتی تا 4 روز بعد که نیروهای امدادی به کمک آنها آمدند، زنده ماندند و بقیه جان خود را از دست دادند. 22 نفر از بازماندگان ناو غرق شده ایندیاناپلیس، هنوز زنده هستند.

در سال 2016 اطلاعات جدیدی درباره محل غرق شدن کشتی جنگی به دست آمد و پس از آن تحقیقات برای کشف لاشه آن آغاز شد. «پل آلن»، یکی از مدیران ارشد شرکت مایکروسافت، مدیریت تحقیقات در این‌باره را بر عهده داشت.

تیم تحقیقات، منطقه‌ای به وسعت 1500 کیلومتر مربع از اقیانوس آرام را طی چند ماه جستجو کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کشتی آمریکایی

کشتی آمریکایی

کشتی آمریکایی

 

کدخبر: 296584 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟