طراح ایرانی لباس مجری معروف قزاقستانی را طراحی کرد +عکس

اکسپو یک رویداد جهانی با رویکرد فرهنگی- اجتماعی است که هر 5 سال یک‌بار توسط کشور برنده میزبانی برگزار می‎شود.
نمایشگاه جهانی 2017 از تاریخ 10 ژوئن تا 10 سپتامبر 2017 (20 خرداد تا 19 شهریورماه) در شهر آستانه کشور قزاقستان با شعار \"انرژی آینده\" برگزار می‌شود که بیش از 115 کشور و 22 سازمان بین المللی در آن مشارکت دارند.
پیش‌بینی می‌شود دو میلیون گردشگر در مدت سه ماه برگزاری این نمایشگاه جهانی از آن دیدن کنند و مجموع تعداد بازدیدکنندگان آن نیز پنج میلیون نفر برآورد شده است.
قزاقستان کشور میزبان این دوره بیش از سه هزار رویداد فرهنگی و هنری به این مناسبت تدارک دیده است.
طی روزهای گذشته، روز ملی ایران در اکسپوی قزاقستان برگزار شد که لباس مجری قزاقستانی این رویداد را یک بانوی ایرانی طراحی کرده بود.
معصومه بلندی، طراح لباس مجری روز ملی ایران در اکسپوی قزاقستان درباره جزئیات این لباس به خبرنگار هنرآنلاین گفت: لباس مورد نظر با الهام از الگوهای پوشش پادشاهان دوره قاجار طراحی و دوخته شد و یک مانتو ایرانی و اسلامی محسوب می‌شود.
بلندی افزود: با توجه به اینکه برای طراحی و دوخت این لباس، تنها 24 ساعت فرصت داشتم تمام تلاش خود را به کار بستم تا با استفاده از رنگ های برآمده از فرهنگ پوشش ایرانی و رنگ های سبز و قرمز بکارگرفته شده در لباس دوره تاریخی قاجار، نتیجه مطلوبی حاصل شود.
او با اشاره به اینکه لباس های دیگری هم برای ارائه به این اکسپو در نظر داشته است اظهار داشت: به عنوان مثال لباسی دیگر با استفاده از هنر Artسوزن دوزی بلوچ طراحی و دوخته شده بود که اتفاقا تشابهات بسیاری با لباس سنتی قزاقستان دارد که البته موفق به ارسال برای نمایش در این اکسپو نشدیم.
بلندی در خاتمه تصریح کرد: روز ملی ایران در اکسپوی قزاقستان از تمامی جنبه ها متعلق به کشور ما است و من تمام تلاش خود را به کار بستم تا لباسی معرف فرهنگ و هنر ایران اسلامی را برای پوشش مجری آن ویژه برنامه طراحی کنم و امیدوارم بازتاب های خوبی از این اثر منعکس شده باشد.
در ادامه تصویری از لباس مجری ویژه برنامه روز ملی ایران در اکسپوی قزاقستان با طراحی و دوخت معصومه بلندی را ببینید:برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

لباس مجری قزاقستان

کدخبر: 292094 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟