بونسای های رنگی و زیبا برگرفته شده از افسانه قدیمی ژاپنی+ عکس های جالب

دیدن این درخت های کوچک بن سای از فواصل دور کاملا نرمال و معمولی به نظر می رسند, هرچند هنگامی که به آن نزدیک تر می شوید و با دقت بیشتری آن را ملاحظه می کنید ؛ در خواهید یافت که برگ های رنگی زیبایش در واقع به معنای تحت الفظی برگ نیستند ,آن ها لک لک های مینیاتوری که به روش اوریگامی ساخته شده اند ,هستند.

بن-سای-و-لک-
گیاهانی است که در اندازه ی کوچک ایجاد می‌ شوند در واقع شبیه سازی شکل درخت های واقعی عظیم الجثه در اندازه های کوچک ‌تر است، در گلدان به‌ صورتی پیرایش می‌ شود که به شکل پاکوتاه رشد یافته و در سنین ۱۰۰ تا ۲۰۰ سالگی در حدود ۳۰ تا ۶۰ سانتی ‌متر بلندی نخواهد داشت. این درختان در فرهنگ شرق دور به ویژه ژاپن جایگاه خاصی را دارا هستند.

بن-سای-و-لک-
بن-سای-و-لک-
افسانه قدیمی هزار لک لک ؛
هنرمند Naoki Onogawa ایده ساخت چنین لک لک های ظریفی را از افسانه قدیمی ژاپنی هزار لک لک الهام گرفته است که داستان آن بدین صورت می باشد ؛
به هرکسی که بتواند پیش از اتمام سال هزار لک لک کاغذی اوریگامی درست کند برآورده شدن یکی از آرزوهایش بشارت داده می شود, برخی ها معتقدند که در ازای آرزو خوش شانسی و خوشبختی ابدی اعطا می گردد, بعضی دیگر از مورخین می گویند ؛ به آن فرد عمر طولانی بدون بیماری و درد هدیه داده می شود.
در هرحال افسانه هر چه که باشد , این لک لک ها شهرت فراوانی دارند و مردم ژاپن آن ها را در حکم هدایای ویژه به خانواده یا دوستانشان می دهند. لک لک در ژاپن یکی از اسرارآمیزترین و مقدس ترین مخلوقات به حساب می آید (از دیگر موجودات مهم می توان اژدها و لاک پشت را نام برد) به همین خاطر سالانه در ژاپن افراد برای طلب عاقبت بخیری کردن, هزار لک لک می سازند.
این عمل در ژاپن به یک سنت تبدیل شده و به عنوان هدیه عروسی و یا هدیه ای برای نورسیده به آن ها داده و بر پشت در خانه هایشان آویخته می شود. Naoki Onogawa به ساختن این لک لک ها مشغول شد و با در کنار هم نهادن آن ها ,بن سای هایی با اشکال و رنگ ها متنوع و البته منحصر به فردی را بوجود آورد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

بن-سای-و-لک-

بن-سای-و-لک-

 

 

 

کدخبر: 281771 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟