زندگی پر رمز و راز سلطان مار ایران از زبان خودش+عکس

به گزارش رکنا، علی غلامی ارجنکی با اشاره به برپایی نمایشگاه‌های مختلف در داخل و خارج از کشور، اظهار کرد: هدف از این نمایشگاه‌ها آشنایی مردم با گونه‌های مختلف مار، منقرض نشدن آن و فواید مار و سم آن است.

وی افزود: سم مار هدیه‌ای از طرف خداوند برای نجات جان بشریت است و اکنون در بسیاری از مراکز علمی جهان از سم مار برای درمان بیماری‌هایی مانند تومور مغزی دارو می‌سازند.

غلامی ارجنکی تصریح کرد: تاکنون سه مار در ایران کشف کرده است که عبارتند از ماری در لرستان که ارجنگی نام نهاده شد و منظور همان ارجنکی است، یک افعی در حدفاصل شهرهای سودجان و کوهرنگ از استان که به افعی کوهرنگی نام گرفت و مار تک حفره در همدان که دارای یک حفره به جای دو حفره در قسمت صورت مار بوده است.

وی با بیان اینکه لوح‌های تقدیری را از مراکز و نهادهای مخلتف دارد، بیان کرد: اکنون با انستیتو پاستور ایران و موسسه تحقیقات و سرم سازی رازی همکاری دارد.

غلامی ارجنکی اظهار کرد: علاوه بر مار با انواع دیگری از خزندگان همچون سوسمار، تمساح، عقرب و رُتیل ... نیز ارتباط و دوستی برقرار کرده است و در مورد آنان اطلاعات بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 20 سال است که در حوزه مذکور تجربه کسب کرده است، گفت: تاکنون گزش مارهای بسیاری را روی بدنش تجربه کرده و در حال حاضر با بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) برای درمان بیماران مارگزیده به منظور شناسایی نوع مار گزنده و دریافت پادتن آن همکاری دارد.

غلامی ارجنکی مشکلات کلیوی و قند خون بالا را از اثرات گزش مار بر بدنش برشمرد و خاطرنشان کرد: سم مار بسیار شیرین است و به راحتی جذب خون می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 20 سال است که مجوز پرورش مار دارد و به دلیل نداشتن بودجه کافی این کار را انجام نداده است، تاکید کرد: می‌تواند در زمینه آموزش برای افرادی که دچار مارگزیدگی شده‌اند نیز فعالیت کند و شاگردان بسیاری تربیت کند اما تاکنون حمایتی در این زمینه از متولیان این امر نشده است.

غلامی ارجنکی در خصوص فرق گزش مار و عقرب گفت: اگر پس از گزش درد بسیار شدید است و اصطلاحا تیر می‌کشد، ناشی از گزش مار است اما اگر گزش همراه با سوزش و حس آتش گرفتگی باشد از نیش عقرب است.

غلامی ارجنکی افزود: خانواده‌اش اکنون در باغ خزندگان اصفهان مستقر هستند و تمام خزندگان خود را در اختیار عموم بازدیدکنندگان گذاشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه 50 درصد درمان مارگزیدگی نترسیدن است، تصریح کرد: نوشیدن شیر، قهوه، چای برای فرد مصدوم مفید است.

غلامی ارجنکی ادامه داد: سال گذشته ماری که اقیلم آن با جنگل‌های آمازون سازگار بود در باغ خزندگان اصفهان، اقیلم آن را طوری سازگار کرده است که این مار 20 قلو زایمان داشته است.

وی تصریح کرد: اکنون با جذب یک سرمایه‌گذار قصد دارم در خصوص پرورش عقرب در استان و برای نخستین بار در ایران با گرفتن سم آن و صادرات این سم به خارج از کشور فعالیت کنم به دلیل اینکه در دنیا از سم این حیوان برای سرم سازی و ساخت آمپول‌های ضد سرطان استفاده می‌شود و در این مسیر نیازمند همکاری و حمایت مسئولین هستم.

غلامی ارجنکی اضافه داد: در صورت حمایت می‌تواند کارآفرینی نیز در استان داشته باشد.

وی گفت: با استفاده از چرم طرح پوست مار به دوخت کیف، کمربند و ... روی آورده است و از این طریق برای زندانیان نیازمند اشتغال ایجاد کرده است و با جذب بازار Store فروش، ماهانه حدود دو میلیون تومان برای این افراد درآمد زایی داشته است.

غلامی ارجنکی اظهار کرد: در زمینه صنایع دستی شروع به جمع آوری اشیاء قدیمی و برپایی نمایشگاه کرده است و قصد دارد در این خصوص نیز حائز رتبه شود.

وی بیان کرد: در طول این سال‌ها در فرش بافی هم فعالیت کرده است و فرش‌هایی با طرح‌های مختلف از جمله با طرح مار بافته است که از لحاظ مالی هم بسیار ارزشمند هستند.

فائزه فرزند دختر سلطان مار ایران، در سن هفت سالگی 11 مرتبه زبان مار کبری را بوسه زده است و نامش در کتاب گینس ثبت شده است، او از سن سه سالگی انس و دوستی با انواع مار را از پدر آموخته است.

غلامرضا برادر فائزه نیز در سن دو سالگی کوچکترین مارگیر جهان شناخته شده است و اکنون 15 سال دارد.

غلامرضا در سن هشت سالگی به همراه خواهرش در یک آکواریوم یک متر در یک متر و 20 سانتی‌متر در کشور آلمان با بیش از 40 مار سمی، 12 ساعت زندگی کردند و این رکورد نیز در کتابگینس ثبت شد.

محمدحسن فرزند 13 ساله سلطان مار ایران قصد دارد بزودی با تمساح رکورد بزند.

غلامی ارجنکی راز موفقیت خود را در تجربه، شناخت، استعداد و علاقه به این موجود دانست و گفت: مار یک حیوان وحشی است و همواره در ارتباط با آن بایستی احتیاط کرد.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

عروس 11 ساله در حجله محمود 30 ساله از هوش رفت + عکس

نقشه عموی یک دختر دانش آموز برای خانم معلم خصوصی ریاضی / از پژمان باردار شدم و ... + عکس

فکر می کردم دوست صمیمی ام با خواهرم قرار شوم گذاشته است تا اینکه ...+عکس

زنم نمی دانست که 30 سال با یک قاتل زندگی می کند تا اینکه مریم پاپیچم شد و ... + فیلم و عکس

تنبیه عجیب مدیر پولدار شرکت خصوصی از سوی 2 زن

نرگس مهربان بود و من او را کشتم / سزایم اعدام است، هر چه زودتر مجازات کنید!

دخترم خودش را نکشته! / از پارک زنگ زد و گفت دوستش اصرار دارد نزد او برود و ...

گزارشگر تلویزیون درگذشت + عکس

اسامی و عکس شهدا مرزبانی در درگیری پیرانشهر

2 مرد دختر 12 ساله باهوش را دزدیدند و ... + عکس

جسدی با گردن بریده در بلوار پنج تن

کلید خانه مجردی زیر آجر بود وقتی وارد خانه شدم ...

جسدی نیمه سوخته یک زن داخل کمد دیواری

ذبح وحشیانه گوسفندان + فیلم(14+)

واژگونی خودروی پژو که راننده اش پسر 10 ساله بود +عکس

راننده سرویس دختربچه را به جای مدرسه به خرابه می برد و...

زندگی پر رمز و راز سلطان مار ایران از زبان خودش+عکس

عروس جوان زندگی 170 سرنشین هواپیما را نجات داد+ عکس

تصادف وحشتناک خودرو مازراتی میلیاردی با پراید در تهران! +عکس

فوری/ درگیری خونین مرزبانان در پیرانشهر/ تاکنون یک مرزبان شهید شده است

 

کدخبر: 277835 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟