سریع ترین هواپیمای مسافربری جهان رکورد زد

تامین مالی این پروژه زیر نظر کار آفرین مشهور بریتانیایی ریچارد برانسون است. سال آینده قرار است پرواز این هواپیما با نام (Baby Boom) شروع شود.

بنا به گزارش روزنامه انگلیسی میرور طراحان هواپیما سرعت بچه انفجاری را ۲۳۵۲ کیلومتر در ساعت تخمین زده اند. این هواپیمای منحصر به فرد بیشتر شبیه نمونه کنکورد به نظر می رسد. نمونه آزمایشی آن در فرودگاه سنتنیال دنور آمریکا رونمایی شد. سریع ترین هواپیمای جهان تنها قادر به حمل ۴۵ مسافر خواهد بود. هواپیما در ۶۰ فوتی زمین پرواز خواهد کرد. مسافران قادر خواهند بود از پنجره های کنار دستشان کروی بودن  زمین را به چشم ببینند.

گفتنی است : هوایپمای کنکورد که ساخت مشترک فرانسه و انگلیس بود و در فرانسه مونتاژ می شد در دهه هفتاد و هشتاد میلادی تنها هواپیمای سوپر سونیک ( هواپیمایی که میتواند بیشتر سرعت صوت پرواز کند ) بود که هم هزینه تولید آن بسیار زیاد بود و هم پس از سانحه های هوایی تولید و پرواز آن متوقف شد . اتحاد جماهیر شوروی سابق نیز یک نمونه هواپیمای مافوق صوت مسافر بری ساخت که آن هم پس از سانحه سقوط دچار توقف تولید شد . اکنون برای سومین بار یک هواپیمای مسافربری مافوق صوت در اندازه ای کوچکتر آماده پرواز شده است .برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

اخبار زیر را از دست ندهید:

اقدام زشت با یک دختر در حیات خلوت + عکس متهم

باردار شدن دختر 14 ساله با آزار و اذیت پدر و پسر پولدار

دختر را به انباری تعویض روغنی برده بود و ... / چاره جز تلافی با دوستم نداشتم + عکس

15 سال زندان برای مرد افغانی که از شکنجه کودک ربوده شده تهرانی عکس گرفته بود+ تصاویر

اقدام کثیف 3 جوان با مشتریان در استخر لواسان + اعتراف و عکس متهمان

 

جزئیات تازه درباره درگذشت خواننده سرشناس پاپ +عکس

صف طولانی هواداران برای دیدن سوپراستار مشهور سینما +تصاویر

بازیگر زن مشهور ایرانی به چالش "چهره بدون عمل زیبایی" پیوست! +عکس

 

کدخبر: 230309 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟