اعلام جرم ترک فعل برای مدیران مرتبط با ساخت و ساز «زیارت»

به گزارش  رکنا، مشهدی بیان کرد: در این پرونده تمامی مدیرانی که طی ۱۵ سال گذشته در دستگاه‌های مختلف به ویژه جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای، امور اراضی، منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست، بخشداری و فرمانداری در این حوزه مسوولیت داشتند، ترک فعل انجام داده و یا کوتاهی کردند به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی اضافه کرد: حتی برخی از این مدیران در زمان مسوولیتی خودشان یک برگ گزارش از تخلفات صورت گرفته ارائه نکردند که تمامی مسائل شناسایی، مستندسازی و به مرجع قضایی ارسال شد.

مدیرکل بازرسی گلستان تصریح کرد: این اقدام بسیار اقدام سنگین و کارشناسی بوده که توسط کارشناسان سازمان بازرسی در استان گلستان انجام شده و در راستای احقاق حق و برخورد با افراد متخلف و یا مجرم موضوع به مرجع قضایی ارسال شد.

مشهدی گفت: طی یک سال گذشته ۷۴ گزارش به صورت کیفری به مرجع قضایی ارسال شد که از این تعداد ۵۲ فقره در حال رسیدگی قضایی است، ۱۶ فقره کیفرخواست صادر شده و ۶ مورد نیز موقوفی تعقیب صادر شده است.

وی اضافه کرد: از ۱۶ فقره پرونده که منجر به صدور کیفرخواست شده هشت پرونده در دادگاه مطرح رسیدگی است، پنج مورد محکومیت برای آن صادر شده و سه مورد نیز منجر به حکم برائت شده و دو پرونده نیز در مرحله تجدید نظر است.

مدیرکل بازرسی گلستان گفت: از مجموع ۷۴ پرونده، یک مورد مربوط به اختلاس در وجوه عمومی، ۲۶ مورد اختلاس در وجوه دولتی و سه مورد اختلاس اموال دولتی بوده است.

مشهدی بیان کرد: همچنین یک مورد ارتشاء و ۲۱ مورد مربوط به جعل اسناد دولتی، یک مورد تحصیل مال از طریق نامشروع و پنج مورد تزویر بوده است

کدخبر: 730400 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟