دستگیری  8 حفار غیرمجاز اشیای تاریخی در گرگان

سرهنگ سید فرامرز میر با اعلام این خبر گفت: در راستای تقویت نظارت‌های میدانی به‌صورت شبانه‌روزی بر فعالیت متخلفان عرصه میراث فرهنگی و جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز در محوطه‌های تاریخی به‌منظور کشف اموال تاریخی-فرهنگی توسط سودجویان مواریث فرهنگی، گشت مشترک شبانه را با حضور نیروهای پایگاه عملیاتی یگان حفاظت مرکز استان از تپه تاریخی جعفرآباد گرگان را عملیاتی کردیم.

به گزارش رکنا، وی با اشاره به این‌که نیروهای یگان حفاظت پس از رصد اطلاعاتی و پایش میدانی منطقه متوجه حضور افرادی مشکوک بر روی این تپه تاریخی شدند، افزود: مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی پس از کسب نیابت قضایی و در عملیاتی غافلگیرانه موفق به دستگیری ۸ نفر از حفاران غیرمجاز در حین حفاری به عمق ۲۲ متر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی گلستان خاطرنشان کرد: از این افراد ادوات حفاری غیرمجاز و یک قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد و سپس متهمان با تنظیم صورت‌جلسه برای سیر مراحل قانونی و قضایی تحویل نیروی انتظامی شدند.

 میر خاطرنشان کرد: نیروهای این یگان به‌صورت شبانه‌روزی در حال نظارت بر بافت‌ها و بناهای تاریخی سطح استان هستند و هرگونه گزارش و اخبار تخلف به‌سرعت پیگیری خواهد شد. از هم استانی‌ها درخواست داریم در صورت مشاهده هرگونه موردی در این خصوص مراتب را با شماره تماس ۳۲۲۴۱۵۵۷-۰۱۷ در میان بگذارند.

کدخبر: 717764 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟