باران و صاعقه در قلعه‌گنج ۲ مصدوم، قطع راه روستایی و تلفات ۱۰ راس دام به دنبال داشت

حوادث رکنا: حسین احمدی روز چهارشنبه ضمن تشریح خسارت های ناشی از بارش باران از صبح امروز در این منطقه واقع در جنوب استان کرمان اظهار داشت: برخورد صاعقه د ر روستای هزار شاه از توابع دهستان سرخ قلعه بخش مرکزی قلعه گنج رخ داده است.

به گفته وی مصدومان به بیمارستان ۱۲ فروردین شهرستان کهنوج منتقل شدند و کارهای اولیه درمانی آنان در حال انجام است.

احمدی با بیان اینکه بارندگی از صبح امروز در این شهرستان آغاز شد و خساراتی در برخی از روستاها برجاگذاشت اظهارداشت: بارندگی شدید به مزارع ارزن کشاورزان روستاهای میان جو و تَم سرخ خسارت وارد کرد که بررسی میزان خسارت های کشاورزی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه آبگرفتگی در معابر روستایی ۱۰ روستای مرکزی مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرد ادامه داد: در روستای ریگ سلمی بخش مرکزی هم شدت بارش باران موجب تلف شدن ۱۰ راس دام شد.

بخشدار مرکزی قلعه گنج اضافه کرد: در پایین دست روستای بلبل آباد نیز به علت طغیان رودخانه ای که این روستا را از روستای بالا دست جدا می کند راه دسترسی روستایی روستا به جاده اصلی قطع شده است.

بارندگی در بخش هایی از جنوب کرمان از اوایل صبح آغاز و حوالی ظهر متوقف شد. شهرستان قلعه گنج در ۴۲۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان واقع شده است.

شهرستان قلعه گنج زمستان سال گذشته نیز از جمله کانون های مهم بروز خسارت سیل در ۲ نوبت بود؛ خسارت ها به واحدهای مسکونی، زیرساخت ها، دام ها و مزارع شده بود.

 

کدخبر: 841453 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟