خسارت سیلاب‌ها بی‌سابقه و بسیار زیاد است

به گزارش رکنا، مجید سعیدی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها از بامداد روز گذشته در استان آغاز شده و این بارش‌ها از عصر شدت بیشتری گرفت اظهار داشت: شدت بارش‌ها در جنوب استان بیشتر دیگر مناطق بود.

وی با بیان اینکه این بارش‌ها تعداد زیادی از شهرها و روستاهای جنوب استان را با مشکلات اساسی روبه‌رو کرد افزود: با توجه به اطلاع‌رسانی که از قبل توسط فرمانداران به دستگاه‌های اجرایی استان شد امدادرسانی‌ها به سرعت آغاز شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه در بارش‌های اخیر برای نخستین بار شدت سیلاب‌ها به اندازه‌ای بود که حدود 80 درصد شهر زهکلوت دچار آبگرفتگی شدید شد تا جایی که آب به منازل برخی از اهالی هم وارد شد گفت: مجبور شدیم توسط لودر برخی شهروندان را از سیلاب‌ها نجات دهیم.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از مردم روستاها مجبور شدند به سبب شدت سیلاب‌ها شب را بر روی پشت‌بام‌ها سپری کنند افزود: با تلاش تمامی دستگاه‌ها تعدادی از راه‌های ارتباطی مسدود بازگشایی شده است.

سعیدی با عنوان اینکه راه ارتباطی 144 روستا همچنان مسدود بوده و در برخی از مسیرها هم تردد به سختی در حال انجام است گفت: آب 96 روستا و برق 81 همچنان قطع است.

وی با بیان اینکه 44 روستا دچار آبگرفتگی شدید است و تلاش برای رفع آبگرفتگی ادامه دارد افزود: 4 راه اصلی "رودبار- زهکلوت"، "زهکلوت- ایرانشهر"، "قلعه گنج- کهنوج" و یک لاین " کهنوج- بندرعباس" در جنوب استان مسدود است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه شش راه فرعی نیز همچنان مسدود است و با فروکش کردن سیلاب‌ها بازگشایی آنها آغاز می‌شود گفت: برآورد خسارات به‌دلیل شدت سیلاب‌ها در حال حاضر امکان‌پذیر نیست اما آغاز شده است.

وی با بیان اینکه راه‌های اصلی، فرعی، روستایی و عشایری در جنوب استان خسارات زیادی دیدند افزود: به شبکه‌های انتقال آب و برق، مزارع، دام‌های عشایری و روستایی آسیب زیادی وارد شده است.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 553409 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟