10 خبر برتر از استان کرمانشاه / از 5 پرونده جنایی تلخ تا افشای حقوق نجومی یک رییس ! + عکس ها

سلام نازی حاجی علی اکبری هستم سرپرست دفتر  رکنا در استان کرمانشاه ؛ سال گذشته همین ایام بود که مسئولیت مهم و خطیر دفتر رکنا کرمانشاه رو عهده دار شدم.

ازآنجاکه پیش بنده دفتر کرمانشاه مدیر نداشت، کار سختی رو در پپیش داشتم اما در چند محور فعالیت رو آغاز کردم.

محور اول: ارتباط گیری با همکاران رسانه ای و ادارات استان کرمانشاه

محور دوم: تلاش برای دسترسی به اخبار خاص، محرمانه و فوری به صورت اختصاصی

محور سوم: توسعه شبکه اجتماعی با بهره گیری از تلگرام و اینستاگرام

الحمدالله تلاش ما در یکسال نتیجه بخش بود و تونستیم به ÷عنوان مرجع خبری حوادث استان کرمانشاه شناخته شویم. طی این یکسال اخبار شیرین و تلخ، کم و زیاد، حاشیه و بی حاشیه زیاد داشتیم که به اختصار ده مورد آن رو بیان می کنیم.

1- ماجرای دریافت حقوق نجومی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه چیست؟ + سند

دکتر قباد محمدی

ماجرای این خبر از این قراراه که آقای دکتر قباد محمدی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بعنوان سرپرست این دانشگاه منصوب شده، همانطور که بیان کردیم طی یکسال تلاش کردیم تا به محرمانه ها دسترسی داشته باشیم و همین باعث شد که مستندات حقوق نجومی ایشان بدست ما برسه؛ انتشار این گزارش مستند با واکنش های بسیاری همراه بود به نحوی که مراسم معارفه این مدیر یکماه به تعویق افتاد و هم اکنون پرونده این حقوق نجومی درحال بررسی است.

2- فیلم بازسازی صحنه قتل عام خانوادگی کرمانشاه / قاتل خونسرد بود + عکس

بازسازی صحنه قتل کرمانشاه

یکی از خبرهای تلخ و بدی که تولید کردیم همین خبر بود. یک فرد که از همسرش ( دخترخاله ) طلاق گرفته است اما بدلیل ارتباط فامیلی و وجود یک دختر، رفت و آمد خانوادگی برقرار بوده است.

شب به منزل آنان ی رود و بعد از ریختن داروی بیهوشی، همسر، مادر همسر و خواهر همسر خود را به قتل می رساند درحالی که دختر هشت ساله اش در منزل حضور داشته است. روز بازسازی صحنه قتل بسیار تلخ بود چراکه قاتل با خونسردی تمام درحال اعتراف بود. وقوع این حادثه برای مردم کرمانشاه بسیار تلخ بود.

3- نوجوان ١۵ ساله مادر خود را به قتل رساند / جنایت در کرمانشاه

حادثه+قتل

روز جمعه هشتم بهمن ماه سال1400 ساعت ده شب بود که نام سرهنگ علیرضا دلیری روی تلفنم افتاد، بعد از پاسخ و احوالپرسی، ایشان خبر از قتلی داد که آدینه لذت بخش ما رو غمگین کرد.

نوجوان 15 ساله که پدرش در زندان است، مادر خود را به قتل رسانه است. اینکه چه باعث می شود یک فرزند دست به چنین اقدامی بزند باید توسط نهادهای فرهنگی بررسی شود. اما میدانیم که حال کرمانشاه خوب نیست.

4- انهدام باند قاچاق سلاح در برف و بوران/ مرزبانی کرمانشاه ۵۰ قبضه کلت کمری کشف کرد

مرزبانی

یکی از خبرهای خوبی که سال قبل شنیدیم کشف سلاح در برف و بوران بود، البته کشف سلاح شادی ندارد بلکه این مورد را نیز باید بررسی کرد که چرا مردم نسبت به تهیه سلاح روی آورده اند، اما آنچه باعث شد خوشحال شویم، اشراف کامل و همچنین حضور نیروهای مرزبانی در بدترین شرایط آب و هوایی بود، جایی که دما چند درجه زیر صفر و برف تا کمر باریده است، جوانان غیور این کشور با جان خود از میهن دفاع می کنند، پس خوشحال شدیم، لبخند زدیم و گفتیم دمتون گرم.

5- اعدام برای عربده کشان کرمانشاه

دادستان کرمانشاه

این خبرهم یکی از خبرهای خوب بود. در دومین روز از بهمن ماه سال 1400 ساعت یک بامداد عده ای از اوباش با بستن خیابان و عربده کشی اقدام به رعب و وحشت کرده بودند. این مسئله باعث شد که یک خانم باردار در وضعیت بدی قرار گیرد و همراه اورژانس راهی بیمارستان شود.

اوباش بعد از شرارت خود فراری بودند. اما پلیس همان شبانه دست بکار شد و شش تن از آنان دستگیر شدند. نفر دیگر این اقدام وقتی عرصه را به خود تنگ می بیند از پشت بام خانه اش به سمت مامورین تیراندازی میکند اما دقایقی بعد با تیر پلیس زمین گیر و پس از اعزام به بیمارستان فوت میشود. اما خبر خوب این اتفاق بعد از حضور اقتدارانه پلیس، برخورد قاطع دادستان کرمانشاه بود که برای آنان حکم محارب مفسد فی الارض صادر کرد. این حکم باعث شد که مردم شادمانه، پلیس و دستگاه قضایی را مورد تقدیر قرار دهند.

6- 2 بانوی کرمانشاهی با اجرای طرح «نذر امام» از زندان آزاد شدند

آزادی زندانی

این خبر یکی از اتفاقات خوبی بود که با محوریت اصلی آستان قدس رضوی، خیرین و جمعی از اصحاب رسانه از جمله رکنا صورت گرفت. دو بانونی مسن که بدهی داشتند با حمایت آستان قدس از زندان آزاد شدند. روز آزادی میشد خوشحالی رو در چهره آنان دید.

7- شهردار کرمانشاه معارفه شد/ نوروزی، شصت و دومین کلیددار بلدیه کرمانشاه

دکتر نادر نوروزی

عدم تشکیل جلسات شورای شهر کرمانشاه بدلیل اختلاف نظرهای که اعضای شورا برای انتخاب شهردار داشتند مردم را عصبانی کرده بود. برخی از اعضا یا ترک جلسه می کردند و یا گزینه دیگری را مد نظر داشتند و شهر کرمانشاه چندین ماه بدون مدیر و با سرپرست اداره میشد. در نهایت دکتر نادر نوروزی بعنوان شهردار کرمانشاه معرفی شد. انتخاب تیتر کلیددار بلدیه کرمانشاه با واکنش مثبت مردم و مجموعه شهرداری همراه بود. انتخاب شهردار کرمانشاه رو میتوان بعنوان یکی از اتفاقات جنجالی نام برد.

8- سفرنامه یک خبرنگار/ آه برای کرمانشاه؛ شهر بی خاونم رو

شهر کرمانشاه

سفرنامه یک خبرنگار نوشته حسین مسکنه از خبرنگاران کرمانشاهی که در رکنا منتشر شد با واکنش بسیار خوب مردم همراه بود چراکه این سفرنامه نه تنها اولین سفرنامه استان کرمانشاه محسوب میشد، بلکه نگارنده حرف دل تمامی مردم رو با نگارشی عامیانه و روان به رشته تحریر درآورده است. برخی از پیشنهادات در این سفرنامه همچون تعویض چراغ های روشنایی، کاشت درخت میوه در سطح شهر، اجرای برنامه های فرهنگی و گردشگری به مرحله اجرا رسید و خواشحالیم که مجموعه رکنا توانست ضمن بیان دغدغه های مردمی، برای مشکلات موجود راهکار و پیشنهاد ارائه کرد که مورد استقبال گسترده احاد مردم و مسئولین قرار گرفت.

9- ساخت کتیبه سنگی در بیکار ترین استان کشور/ والی کرمانشاه بدنبال چیست؟ + عکس

استاندار کرمانشاه

ماجرای این گزارش از این قرار است که هوشنگ بازوند استاندار سابق کرمانشاه برای بیان خدماتی که در ایام زلزله داشته است با بودجه دولتی در دل کوه کتیبه سنگی را ساخته است که با واکنش تند اصحاب رسانه، فعالین سیاسی اجتماعی و مردم همراه بود. این اتفاق با هزینه میلیاردی درحالی صورت گرفت که کرمانشاه دومین استان بیکار کشور، گران ترین استان و با نرخ فلاکت قرمز است. انتشار این گزارش حمایت مردم و سیاسیون رو در پی داشت.

10- نوجوان 13 ساله کنگاوری به آغوش خانواده بازگشت+ عکس

محسن رحمان آبادی

یکی از بهترین خبرها، آزادسازی نوجوان 13 ساله کنگاوری از چنگال گروگانگیرها بود. شهریورماه1400 بود که آقای رحمان آبادی پدر محسن طی تماس با خبرنگار رکنا کرمانشاه از گروگانگیری فرزند 13 ساله اش توسط قاچاقچیان مواد خبر داد که حال او را به کرمان برده اند. همان روز پیگیری های ما آغاز شد و طی تماس با فرماندهان انتظامی کرمانشاه، لرستان و مسئولین ناجا و همچنین دادستان های این چند استان خواستار تسریع هماهنگی های لازم و نجات این نوجوان شدیم.

بصورت روزانه وضعیت این خانواده را بررسی و آخرین اطلاعات پیگیری را به انان منتقل میکردیم در نهایت بعد از گذشت 9 روز و طی تماس رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس کرمان، از نجات محسن باخبر شدیم و سریعا خانواده وی را مطلع کردیم. ساعاتی بعد محسن در تماس تصویری، با خانواده و خبرنگار ما صحبت کرد و بعد از طی مراحل قضایی و قانونی به دیار خود شهر کنگاور بازگشت که با استقبال مردم و مسئولین همراه شد.

کدخبر: 771482 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟