ماجرای بیمار معترض در بیمارستان شهدای کرمانشاه

اخیرا ویدیوئی در فضای مجازی منتشر شده که در آن یک بیمار در بیمارستان شهدای کرمانشاه مدعی است کادر درمان این بیمارستان به وضعیت وی رسیدگی نمی‌کنند که مدیر درمان تامین اجتماعی استان در مورد این ویدئو توضیحاتی ارائه داده است.

 میثم حجتی پور مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه در این خصوص گفت: بر اساس ماجرای بیمار معترض در بیمارستان شهدای کرمانشاه چه بود؟مستندات و مدارک موجود در اورژانس بیمارستان شهدا این فرد پس از مراجعه به بیمارستان در واحد تریاژ معاینه می‌شود که اکسیژن خون وی ۹۸ بوده و علایم حاد بیماری نداشته است.

به گزارش رکنا، وی افزود: طبق قوانین پزشکی کشور در هر بیمارستان واحد تریاژ برای سطح بندی وضعیت بیماران در نظر گرفته شده که از سطح یک با وضعیت وخیم تا سطح پنج گزارش می‌شود.

دکتر حجتی پور خاطرنشان کرد: با توجه به معاینات اولیه این فرد دارای سطح وخیم و اولویت دار نبوده است و باید در نوبت ویزیت پزشک معالج قرار می‌گرفت.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه با بیان اینکه مدارک مراجعه این فرد به بیمارستان موجود است، گفت: ما آمادگی داریم این مدارک را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم دال بر اینکه این فرد سه روز قبل نیز به بیمارستان مراجعه کرده و توسط پزشک ویزیت شده و دارو تحویل گرفته است.

وی یادآور شد: در بررسی دوربین‌های مدار بسته بیمارستان مشخص شده است فردی که اقدام به فیلم برداری کرده از آشنایان بیمار معترض بوده است.

حجتی پور در ادامه اظهار داشت: در بعضی موارد بیمارانی با حال وخیم به اورژانس مراجعه می‌کنند که گاهی اوقات در همان لحظات اولیه نیاز به اینتوبه (لوله گذاری تنفسی) دارند و با توجه به شرایط وخیمشان چنین افرادی در اولویت رسیدگی قرار دارند.

مدیر درمان تامین اجتماعی کرمانشاه افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا تعداد مراجعات به بیمارستان شهدا افزایش پیدا کرده به طوریکه ماهانه ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر به بخش اورژانس بیمارستان مراجعه می‌کنند و گاهی اوقات به دلیل ابتلای پرستاران به کرونا مدیران و پزشکان اقدامات لازم را به جای پرستاران انجام می‌دهند.

کدخبر: 723741 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟