کار در منزل با حقوق عالی؛ البته برای کلاهبردارها

 

شرایط کار هم خیلی ساده‌ است، برای مثال روزانه مبالغی به حسابتان می‌آید و کافی است با آنها ارز دیجیتال بخرید و برای شرکت بفرستید. در نگاه اول جذاب به نظر می‌رسد اما باید توجه داشته باشید که هیچ کس برای خرید ارز دیجیتال به کس دیگر حقوق پرداخت نمی‌کند. بلکه تمام این پروسه صرفا در راستای استفاده از هویت شما برای پولشویی است.

شغل یا مشارکت در جرم؟

مثال‌های زیادی را می‌توانید در آگهی‌های شغلی مختلف شبکه‌های اجتماعی ببینید که مضمون همه آنها دعوت به کاری ساده، بدون نیاز به سابقه و صرفا موبایل است. قربانیان چنین کلاهبردار هایی نه‌تنها نمی‌توانند به شغل رویایی و درآمد میلیونی روزانه دست پیدا کنند، بلکه اسیر اتهاماتی مثل شراکت در جرم می‌شوند. چرا که عموما سروکله‌شان با متخلفینی می‌افتد که کارشان پولشویی است. به این شکل که مثلا یک سایت فیشینگ راه‌اندازی می‌کنند و پول مردم را می‌دزدند. حالا چطور می‌توان از پول‌های دزدیده‌شده استفاده کرد وقتی بانک‌ها اطلاعات صاحب حساب را در اختیار دارند؟ چاره کارشان این است که با انتشار آگهی‌های کاریابی گول‌زننده، پول‌های دزدیده شده را به حساب شما واریز کنند و به جایش ارز دیجیتال بگیرند. از آنجایی که مقصد این پول‌های کثیف حساب بانکی شماست، در نتیجه شما باید پاسخگویی تمام کسانی باشید که از آنها کلاهبرداری شده است.

حساب اجاره‌ای؛ مشارکت در فیشینگ و پولشویی

روزانه هزاران نفر در بازار ارزهای دیجیتال بدون هیچ مشکلی اقدام به معامله رمز ارز می‌کنند و با رعایت نکات ساده، در امنیت کامل به فعالیتشان ادامه می‌دهند، اما برای حذف کامل موارد کلاهبرداری و سوءاستفاده از حساب کاربری افراد، کاربران در پلتفرم‌های تبادل رمز ارز باید دقت کنند که به هیچ عنوان برای دیگران رمز ارز نخرند و ایمیل و کلمات عبور حساب کاربری خود را در اختیار افراد ناشناس و حتی آشنا قرار ندهند، چراکه همان فرد آشنا نیز ممکن است خود بدون اینکه بداند در دام یک کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته باشد و استفاده از حساب کاربری شما و یا خرید ارز دیجیتال برای این افراد، به کلاهبرداران برای سرقت دارایی دیگران کمک می‌کند و شما را نیز به عنوان شریک جرم معرفی می‌کند.

فیشینگ و پولشویی

نمونه پیام‌های ارسالی به افراد برای استفاده از حساب‌های کاربری به قصد فیشینگ

صدها نفر قربانی کلاهبرداری‌های این چنینی با موضوع حساب اجاره‌ای هستند. حساب اجاره‌ای صرفا به این معنا نیست که اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار شخص دیگری قرار دهید، بلکه صرف استفاده کلاهبرداران از حساب شما با هدف پولشویی مصداق حساب اجاره‌ای است و در این بین کسی که قرار است همه انگشت‌ها به سمتش نشانه برود، صاحب حسابی است که برای کلاهبردارها پولشویی می‌کند و در ازای پولشویی مبالغ بزرگ، دلش به حقوق روزانه 400 یا 500 هزار تومانی خوش است.

نمونه گفت‌و‌گو با کاربران در چت یکی از پلتفرم‌های ثبت آگهی برای کلاهبرداری و فیشینگ

نمونه گفت‌و‌گو با کاربران در چت یکی از پلتفرم‌های ثبت آگهی برای کلاهبرداری و فیشینگ

برای جلوگیری از چنین کلاهبرداری‌هایی لازم است توجه داشته باشید که مسئولیت تمام تراکنش‌های مالی حساب شما، شخص شما هستید. بنابراین شاید واریز و برداشت یک مبلغ مشخصی پول به صورت روزانه کار ساده‌ای باشد، اما مطابق قوانین کشور مسئولیت بسیار سنگینی دارد. بنابراین بهتر است هرگز به پیشنهادات اینچنینی که هدفشان سوءاستفاده از حساب بانکی شماست، توجه نکنید و با گزارش تخلف، جلوی تکرار چنین اتفاقاتی را بگیرید.

 

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟