نرگس آبیار و تلاش برای کم شدن محرومیت دانش آموزان

در جشنواره فیلم فجر امسال سیمرغ بلورین برترین فیلم از نگاه تماشاگران به خاطر فیلم ابلق به نرگس آبیارگرفت.

به گزارش گروه چهره ها رکنا: نشان سفیر مدرسه‌سازی به "نرگس آبیار" نویسنده، کارگردان و فیلمنامه نویس توانای کشورمان اهدا شد.

ناصر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در مراسمی، نشان سفیر مدرسه‌سازی را به نرگس آبیار، نویسنده و کارگردان سینما کشورمان اهدا کرد.

نرگس آبیار، در این مراسم با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در امور خیر به ویژه مدرسه سازی گفت: با توجه به اهمیت فرهنگ‌سازی مشارکت مردم در امور خیر مانند مدرسه‌سازی، سعی و تلاشم این است که در این زمینه و با محوریت رفع نیازمندی‌های مناطق محروم، محتوایی تولید کنم تا از این طریق بتوانم گامی در جهت کم شدن محرومیت دانش‌آموزان بردارم.

نرگس آبیار (زاده ۶ اسفند ماه سال ۱۳۵۰ در تهران) نویسنده، کارگردان و فیلمنامه‌نویس ایرانی است.

آبیار دانش‌آموختهٔ رشتهٔ ادبیات فارسی است و داستان‌نویسی را از سال ۱۳۷۶ آغاز کرد. آثاری برای نوجوانان پدیدآورده و مجموعه داستان‌های دو خط (سال ۱۳۷۸) و قصهٔ زنی که همه‌اش یأس‌های فلسفی داشت (سال ۱۳۸۱) و رمان‌های عروس آسمان (سال ۱۳۷۹) - دربارهٔ زندگی رابعهٔ عدویه - و کوه روی شانه‌های درخت (سال ۱۳۸۲) را برای بزرگسالان نوشت؛ رمان اخیر که مضمونی دربارهٔ جنگ ایران و عراق دارد، برندهٔ جایزهٔ هشتمین «جشنوارهٔ کتاب دفاع مقدّس» شده‌است.

او چهار فیلم‌نامه بلند سینمایی را نیز در کارنامهٔ ادبی خود دارد.. از سال ۱۳۸۴ به ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند روی آورد که نخستین تجربهٔ او، بن‌بست مهربان، برنده بهترین فیلم کوتاه داستانی از جشنواره ستایش شد و دربخش مسابقه چند جشنواره بین‌المللی نیز به نمایش درآمد. آخرین قیمت های بازار ایران را اینجا کلیک کنید.

کدخبر: 662128 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟